Ο Αγγέλου, ο Μπασιάκος, ο Δεσποτόπουλος και το αυτοκινητοδρόμιο του Ορχομενού
Δεν ήταν πάντοτε τόσο διαπρύσιος κήρυκας της αχαϊκής υπεροχής στο ζήτημα της κατασκευής πίστας F1 όσο εμφανίστηκε στη συνέντευξή του στο rally.gr ο άρτι επανεκλεγείς πρόεδρος της ΕΛΠΑ κ. Βασίλειος Δεσποτόπουλος. Ως φαίνεται, πριν διαβλέψει τις καλές προοπτικές της Πάτρας, ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ και μέτοχος του ΚΕΜΑΕ αγωνιζόταν για την πίστα του Ορχομενού μαζί με μερικούς ανώτερους Βοιωτούς πολιτικούς παράγοντες.
Λόγου χάριν στο έγγραφο (φωτό/ κάντε κλικ να μεγαλώσει) που κατ' αποκλειστικότητα φέρει στη δημοσιότητα η viotia ο κ. Δεσποτόπουλος ενημερώνει τον Διευθυντή του Ιδιαιτέρου Γραφείου του Πρωθυπουργού, τον Βοιωτό κ. Γιάννη Αγγέλου, για τις κινήσεις του αχαϊκού λόμπι κατόπιν υποδείξεως -όπως ο ίδιος ο προέδρος της ΕΛΠΑ αναφέρει- του τότε υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης επίσης Βοιωτού κ. Ευάγγελου Μπασιάκου. Ο σκοπός προφανώς ήταν η από κοινού πληροφόρηση και δράση για την προώθηση του αυτοκινητοδρομίου Ορχομενού, του οποίου η κατασκευή περνούσε (και περνά) από την αναχαίτιση των φιλοδοξιών της πορφυρογεννούσας Πάτρας και της Πελοποννήσου συνολικότερα.
Το έγγραφο φέρει ημερομηνία 28 Ιουλίου 2004 και αφορά στην εποχή που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο να χρηματοδοτήσει τα υποστηρικτικά έργα στον Ορχομενό και με αυτόν τον τρόπο να "ανάψει το πράσινο φως" σε ιδιώτες επενδυτές για την κατασκευή αυτοκινητοδρομίου στη Βοιωτία. Τότε ο κ. Βασίλειος Δεσποτόπουλος πάσχιζε πραγματικά για την υπόθεση του Ορχομενού.
Αίφνης οι εξελίξεις πάγωσαν. Ξαφνικά; Οχι, ακριβώς. Ο κ. Βασίλειος Δεσποτόπουλος πρέπει να γνωρίζει ποιες παράμετροι εν τω μεταξύ μετεβλήθησαν. Και φυσικά οφείλει να τις αναφέρει. Να τον βοηθήσουμε λίγο.
Υπήρξαν πολιτικοί παραγόντες από τη Βοιωτία που δεν ήθελαν το αυτοκινητοδρόμιο στον Ορχομενό; Μήπως υπήρξε αντίδραση από οικονομικούς και πολιτικούς παράγοντες της Φθιώτιδας;
Θα επανέλθουμε...
Το θέμα είναι τεράστιο: η τελευταία αναπτυξιακή ευκαιρία της Βοιωτίας χάθηκε από συγκεκριμένες πράξεις και παραλείψεις συγκεκριμένων πολιτικών, οικονομικών και κομματικών παραγόντων. Δολίως; Μένει να αποδειχθεί και εμείς θα προσκομίσουμε όποια στοιχεία έχουμε για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.
Διότι λίγο πριν η αγαπημένη μας Βοιωτία, ως πίσω αυλή της Αττικής, πλημμυρίσει από τις ενεργειακές μονάδες και από ατάκτως ερριμένες φασόν βιομηχανίες που τώρα πλασάρονται ως η μόνη εφικτή λύση για τον νομό...
Φρονούμε ότι ήγγικεν η ώρα του καταλογισμού των πολιτικών και ενδεχομένως και άλλων ευθυνών για την πολύκροτη υπόθεση "Αυτοκινητοδρόμιο Ορχομενού", που πραγματικά θα μπορούσε να αποτελέσει απάντηση στο αναπτυξιακό ερώτημα της περιοχής χωρίς να την καταστρέψει...
Δείτε κι αυτά.
3 σχόλια:
Είναι γνωστό, Βοιωτέ, ότι η υπόθεση του αυτοκινητοδρομίου στον Ορχομενό ουδέποτε αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα σοβαρότητα από τους εμπλεκόμενους φορείς και παράγοντες. Πέραν τούτου, έχω αναφέρει ξανά, νομίζω, ότι μια τέτοια επένδυση δεν θα μπορούσε να έχει προοπτικές επιτυχίας, ειδικά ως πίστα F1, με δεδομένη την απουσία τουριστικής υποδομής στην περιοχή. Οι Αχαιοί μάλλον πήραν πιο ζεστά το θέμα, πλεονεκτούν μάλιστα και σε υποδομές, αλλά νομίζω πως ούτε αυτοί έχουν σοβαρές πιθανότητες επιτυχίας. Τα μεγέθη που θα μπορούσαν να συντηρήσουν μια πίστα αγώνων δεν υπάρχουν ούτε στη Βοιωτία, ούτε στην Αχαΐα. Και φυσικά, με βάση τα σημερινά δεδομένα, το να μιλάμε για αγώνα της F1 μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να λέγεται.
μέτοικε,
προσωπικά πιστεύω ότι εφόσν το 1993 τα πράγματα είχαν αφεθεί να πάρουν τον δρόμο τους θα είχαμε F1 στον Ορχομενό. Μην λησμονούθμε ότι οι συνθήκες ήταν διαφορετικές τότε,
Τώρα η συζήτηση διεξάγεται για τον εξής λόγο. Οποιο/όποια πρόσωπα χρεωθούν πολιτικά την αποτυχία κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου στη Βοιωτία δεν έχει πολιτικό μέλλον στον νομό.
Για τις ευθύνες των κομμάτων εξουσίας έχω γράψει την άποψή μου από πέρυσι τον Ιούνιο, χωρίς όλο αυτόν τον καιρό να προβάλλει κάποιος πειστικό αντίλογο.
Βοιωτέ, προφανώς αναφέρεσαι στην περιβόητη «εμπλοκή Λιάνη» (και τις κοτσάνες του για την απόσταση των Δελφών). Προσωπικά νομίζω πως η παρέμβασή του δεν ήταν τόσο καθοριστική. Καθοριστικότερη ήταν η ελαφρότητα και η τσαπατσουλιά των εμπλεκομένων, τόσο της ΕΛΠΑ όσο και των τοπικών αρχόντων, που αντιμετώπισαν το έργο του αυτοκινητοδρομίου λες και επρόκειτο για ασφαλτόστρωση επαρχιακού δρόμου. Εν πάση περιπτώσει η άποψή μου είναι ότι ούτε τότε υπήρχαν σοβαρές πιθανότητες για την ανάληψη αγώνα F1 στη χώρα μας, δεδομένου ότι η ΕΛΠΑ με νύχια και με δόντια κρατούσε (και για καναδυό χρόνια έχασε) το «Ακρόπολις» στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ.
Εμμένω, πάντως, στην άποψή μου πως ούτε ο Ορχομενός ούτε οι Πάτρα έχουν σοβαρές πιθανότητες να δουν αυτοκινητοδρόμιο - εκτός να μιλάμε για καμμιά πίστα αγώνων - δοκιμών αντίστοιχη αυτής των Μεγάρων ή καλύτερα των Σερρών. Η (δημοτική) πίστα των Σερρών μάλιστα που είναι προδιαγραφών F3 & F3000 δεν έχει δει τέτοιο αγώνα. Εν πάση περιπτώσει, ας μην αποδίδουμε σε ευσεβείς πόθους μας ιδιότητες που δεν έχουν. Καλό είναι να υπάρχει ένα αυτοκινητοδρόμιο αλλά ακόμη καλύτερο είναι να μην περιμένουμε από αυτό να δώσει την αναπτυξιακή ώθηση που λείπει στο νομό.
Δημοσίευση σχολίου