Δευτέρα 18 Ιουνίου 2007

Το ΠΑΣΟΚ φταίει για το αυτοκινητοδρόμιο

Επειδή πολύς λόγος έγινε σε προηγούμενα ποστ και επειδή κάποια πράγματα πρέπει να μπαίνουν στη θέση τους, θα αρχίσουμε να διηγούμαστε την κωμικοτραγική ιστορία του αυτοκινητοδρομίου Ορχομενού, όπως εξελίχθηκε από το 1990 και μετέπειτα.


Η κυβέρνηση Μητσοτάκη παραχώρησε το 1992 με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου και για 60 χρόνια την γνωστή έκταση στον Ορχομενό στην ΕΛΠΑ για τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίου, μετά από προσεκτική μελέτη. Είχαν συνυπολογιστεί η νευραλγική θέση της νέας τοποθεσίας: κοντά στην Αθήνα και στους Δελφούς, όχι μακριά από τη Θεσσαλονίκη, με ηλιοφάνεια που επιτρέπει τις δοκιμές των αγωνιστικών αυτοκινήτων σχεδόν όλο το χρόνο και ακόμη και η γεωργική γη που ήταν και είναι μη παραγωγική.
Εγινε μάλιστα και τελετή θεμελίωσης του αυτοκινητοδρομίου από τον ίδιο τον τότε πρωθυπουργό.
Εδώ απαιτείται μια παρέκβαση για να πουμε ότι όσοι γνωρίζουν τη συμπεριφορά του ελληνικού κράτους προς τους πολίτες και τους φορείς ήταν σίγουροι εκείνη την εποχή ότι η πίστα θα κατασκευαστεί στον Ορχομενό καθώς δεν συνηθίζει το ελληνικό κράτος να παραχωρεί εκτάσεις (για την ακρίβεια δεν δίνει του αγγέλου του νερό) ούτε σε ειδικές περιπτώσεις.


Τι συνέβη λοιπόν;
Συνέβη, όπως συνήθως στην Ελλάδα, ότι άλλαξε η κυβέρνηση και ο σχεδιασμός ακυρώθηκε. Με την πτώση της Νέας Δημοκρατίας πλειοψήφισε το ΠΑΣΟΚ και υφυπουργός Αθλητισμού ανέλαβε ο Γεώργιος Λιάνης, ο οποίος ήταν πανίσχυρος εκείνη την εποχή λόγω της συγγενικής του σχέσης με την κα Δήμητρα Λιάνη Παπανδρέου, σύζυγο του Ανδρέα Παπανδρέου και διευθύντρια του Γραφείου του Πρωθυπουργού.


Ο Γιώργος Λιάνης στο συνέδριο "Η Πάτρα στον 21ο αιώνα" απάντησε στους εμβρόντητους Αχαιούς ότι το αίτημά τους για αυτοκινητοδρόμιο στη Χαλανδρίτσα δεν μπορεί να ενταχθεί στο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, καθώς προβλέπεται κατασκευή πίστας στην Τρίπολη (!!!). Ομως λίγες μέρες αργότερα στη Βουλή και σε επερώτηση του βουλευτή Ν. Οικονομόπουλου δηλώνει ότι κατόπιν επισταμένων ερευνών στην Τρίπολη "υπάρχουν ανυπέρβλητα εμπόδια για τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίου και έτσι αυτό θα κατασκευαστεί στη Χαλανδρίτσα Αχαίας".
Κι όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η μελέτη για τον Ορχομενό ήταν έτοιμη, ήταν ενταγμένη στο πρόγραμμα έργων του ΠΑΣΟΚ και στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Σύγκλισης του κόμματος.
Δηλαδή ο Γιώργος Λιάνης πιέστηκε από τους κομματικούς παράγοντες του ΠΑΣΟΚ και όχι μόνο στην Πάτρα και έβαλε τη αχαϊκή πρωτεύουσα στο παιχνίδι. Τότε μάλιστα, αν θυμάμαι καλά, έκανε και τη μνημειώδους ανοησίας δήλωση ότι η Πάτρα είναι πιο κοντά στους Δελφούς από τον Ορχομενό κι όταν ρωτήθηκε πώς υποστηρίζει ένα τόσο εξόφθαλμο λάθος απάντησε ότι εκείνος ομιλεί για την απόσταση σε ευθεία γραμμή και όχι μέσω των δρόμων(!!!).
Μία σημείωση και θα συνεχίσουμε την απίστευτη αυτή ιστορία σε άλλο ποστ:
Πρωτοστάτης των αχαϊκών πιέσεων τότε (1993-1994) ήταν η υπό ίδρυση ακόμη (πρόσεξτε ότι ακόμη δεν είχε ιδρυθεί η εταιρεία ενώ στον Ορχομενό όλα ήταν έτοιμα)εταιρεία "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας" με τη συμπαράσταση των τοπικών φορέων και βουλευτών μεταξύ των οποίων λόγω του ειδικού του βάρους θα σημειώσουμε τον Γεώργιο Παπανδρέου.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Γούγλης είναι φίλος μας:

Δελφοί - Πάτρα: 72 km
Δελφοί - Ορχομενός: 42 km

Δεν είναι ότι ο κος Λιάνης είναι αγεωγράφητος. Αυτό συγχωρείται. Όταν όμως καλύπτεις με βλακεία την κοτσάνα - αντί απλά να πεις «έκανα λάθος» - αυτό τι είναι;

Ανώνυμος είπε...

Έλεος. Φθάνει πια.
Λόγια, λόγια, λόγια.
Εργα; Έργα; Έργα;

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά περασμένα μεγαλεία και διηγόντας τα να κλαίς.
Εύγε στους πολιτικούς μας, τους εντοπίας εσοδίας.
Έξω οι κλέφτες

βοιωτός είπε...

Μέτοικε, ωραία η έρευνά σου αλλά τι νόημα έχει; Διακτινιζόμαστε για να πάμε κάπου ή χρησιμοποιούμε τους υπάρχοντες δρόμους;

Μαρία :-),
κι εσύ έχεις το δίκιο σου.

Στέλιο, αφού εφήρμοσα τη συμβουλή για τις παραλίες, στο συγκικριμένο θέμα σου συνιστώ να περιμένεις τη συνέχεια. Δηλαδή, την ίδρυση του ΚΕΜΑΕ, για να διεκδικήσει ο Ορχομενός το αυτοκινητοδρόμιο, που ήταν ήδη δικό του!!! Και άλλα ευτράπελα...

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδιά τι το θέλουμε το αυτοκινητοδρόμιο στη Βοιωτία;
Τόσους χωματόδρομους έχουμε. Πείτε στους γκαζόβιους όλης της Ευρώπης, εδώ τέρμα τα γκάζια και να δεις τουριστς.

Medeon είπε...

Ειναι λιγο αδικη η επιθεση μονο στο ΠΑΣΟΚ.Πρεπει να διαχωρισουμε δυο πραγματα.Οτι γινεται η δεν γινεται το εργο απο την Ελλαδα σαν χωρα, υπαρχει δηλαδη πραγματικη βουληση κρατικη να γινει και δυνατοτητα ανεξαρτητως κομματος? Το δευτερο επιπεδο ειναι το τοπικο, του νομου ,και το κατα ποσο οι παρεμβασεις των βουλευτων, νομαρχων καταρχην υπαρχουν, ειναι θεμιτες και αποτελεσματικες.
Εαν στο πρωτο απαντησουμε θετικα τοτε το προβαδισμα του Ορχομενου χαθηκε και χανεται και με πολιτικη ευθυνη των πολιτικων του νομου, ΟΛΩΝ .Εαν στο πρωτο απαντησουμε αρνητικα , τοτε γινεται πολυ κακο χωρις λογο. Παντως εαν μια τοπικη κοινωνια σαν την Πατρα το παρει τελικα,που αμφιβαλλω εαν θα δωσει λυση γενναια καποια κυβερνηση αμεσα, εινια επιτυχια τους προσωπικη σαν νομος και αντιστοιχα αποτυχια δικη μας/Συλλογικη.Ας αφησουμε τους αφορισμους οτι φταιει ο Λιανης και ο ΓΑΠ. Ακομα και η ευθυνη απαιτει ικανοτητα....Τα αιτια ειναι αλλου και πιο συνθετα
Με εκτιμηση

Ο Κτηνίατρος είπε...

Αν ήταν ο Πανίκας στη Βοιωτία θα είχε γίνει ή όχι το αυτοκινητοδρόμιο? Όλοι φταίνε από τον μεγαλύτερο έως το μικρότερο, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο, αλλά όλοι τους.

Ανώνυμος είπε...

Βοιωτέ ξαναδές τα μεγέθη. Ο κ. Λιάνης δικαιολόγησε την μπούρδα που εκστόμισε με μεγαλύτερη μπούρδα!

Πάντως, αν δείτε αυτοκινητοδρόμιο στην Πάτρα να με φτύσετε - ομοίως και αν δείτε στον Ορχομενό! Αν δούμε αυτοκινητοδρόμιο στη χώρα μας (και δεν μιλάμε για 20 χρόνια μετά) να είστε βέβαιοι ότι θα βρίσκεται το πολύ 1 ώρα μακρυά από την Αθήνα.

Ανώνυμος είπε...

Η μίζα ήταν μικρή και έτσι το έργο δεν σύμφερε.
Δεν έβγαιναν οι άνθρωποι...τι να κάνουν;
Να βάλουν από τη τσέπη τους;
έλεος, ντροπή ρε παιδιά.
Πολιτικοί είναι.
Αύριο το απόγευμα σας περιμένω Βαλοπούλα για σούπερ μπάνιο.
Η αλυκή δε λέει. Την έκαναν τα καραβάνια των Αθηναίων το Σαββατοκύριακο σαν τα μούτρα τους.

Ανώνυμος είπε...

Στέλιο πού είναι η Βαλοπουλα;;; Βοιωτέ αξιολογη η δημοσιευση που ξεκινησες για το αυτοκινητοδρομιο, ωστόσο εχουν περασει από το 1992 παρα πολλα χρόνια... Αν είχαν σκοπό οι κυβερνησεις του ΠΑΣΟΚ να το φτιαξουν θα ήταν έτοιμο... Οσο για το σήμερα, ο χωροταξικός σχεδιασμός λύνει τις γλωσσες των πολιτικών για να ταξουν... φορμουλα 1 δεν βλεπουμε

βοιωτός είπε...

Μέτοικε, αυτό λέω. Με το μάτι, με το αυτί, με το ρολόι, με ό,τι θες ο Ορχομενός είναι πιο κοντά στους Δελφούς από την πορφυρογεννούσα Πάτρα.
Μεδεών, δεν είναι άδικη η αναφορά. Τα στοιχεία είναι σαφή. Και υπάρχει και συνέχεια.
Το 1992 ένας ιδιωτικός φορέας είχε ανλάβει το έργο. Αν επιμέναμε εκεί, τώτα η πίστα θα ήταν έτοιμη, με όλα τα προβλήματα.

βοιωτός είπε...

Γιώργο Χ., καλώς ήρθες. Σωστή η άποψη σου αλλά έτσι δεν βγαίνει άκρη. Ποιοι και πόσο φταίνε θα διερευνήσουμε.

Στέλιο, που είναι η Βαλοπούλα;

βοιωτός είπε...

Ανώνυμε, καλώς ήρθες.
Μιλάς λογικά. Αυτά που λες αναδεικνύουμε γιατί πολύ δούλεμα πέφτει.