Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Για το Δημοτικό Ωδείο Λιβαδειάς

Επιστολή από την κα. Κατερίνα Κεράστα για το θέμα του Δημοτικού Ωδείου Λιβαδειάς έλαβε η viotia. Δείτε.
"Η νέα δημοτική αρχή, απ' ό,τι φαίνεται, ...συνεπής στις προεκλογικές της δεσμεύσεις*, προχωρά αποφασιστικά στη συρρίκνωση, υποβάθμιση και την αναμενόμενη πια με μαθηματική ακρίβεια διάλυση του Δημοτικού Ωδείου Λιβαδειάς με την ΜΗ επαναστελέχωσή του με καθηγητές ειδικοτήτων και την πρωτοφανή απαξίωση του έργου τόσων ανθρώπων -εργαζομένων/καθηγητών, μαθητών και γονιών-, αδιαφορώντας παντελώς για το μέλλον την πορεία και την τύχη ενός θεσμού που γαλούχησε γενιές φίλων και εραστών της μουσικής και του πολιτισμού, ενώ στερεί την τοπική μας κοινωνία από ποιοτική μουσική παιδεία που τόσο ανάγκη έχει.

Μέχρι τις 3/9/11, ως δημιουργός και διαχειρίστρια των διαδικτυακών τόπων του Δημοτικού Ωδείου Λιβαδειάς (ΔΩΛ), περίμενα υπομονετικά ένα έστω κάποιο ενδιαφέρον για τους ιστοτόπους αυτούς, που αν κρίνουμε από την επισκεψιμότητα και τη διαδραστικότητα τουλάχιστον δυναμική θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε.

 Πέρασαν 9 μήνες από την ανάληψη της δημαρχίας και ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ εκπρόσωπος τους, ούτε καν κάποιο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του νεοσύστατου καλλικρατικού πολιτιστικού οργανισμού του δήμου, δεν έκρινε απαραίτητο να πληροφορηθεί ποιος, πότε, πως κλπ. για τη σχετική δράση, κι αν θα έπρεπε να τους δοθεί η σκυτάλη ή όχι**. Θα μου πείτε, βέβαια, εδώ έκαναν 8 μήνες να πάνε στο φυσικό χώρο του Ωδείου, οι ιστοχώροι του σαν το blog, το Twitter, το Facebook, το Picasa, το Youtube κλπ. τους ...μάραναν! :p (αν και θα περίμενε κανείς ένας πολιτικός, σαν τον κ. Παπαγγελή, με ενεργό συμμετοχή (blog, Facebook profile & page) θα είχε μεγαλύτερη ευαισθησία και ενδιαφέρον για τα social media. Φευ, μάλλον μόνον για προεκλογικές ανάγκες...).

Και ω του θαύματος! Επιτέλους, 20/9/11 δήλωσαν ενδιαφέρον δια στόματος Προέδρου του νέου ΝΠΔΔ κ. Καραμάνη στη συνέντευξη του στον Σείριο FM, και μάλιστα με ύφος καταγγελίας γιατί μετατράπηκε το blog σε “Φίλοι
Δημοτικού Ωδείου Λιβαδειάς”!!! Και μάλιστα γιατί είχε αναρτηθεί η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ… (παρεπιμπτόντως, να σημειώσουμε ότι η ανακοίνωση είχε αναρτηθεί, πριν τις 3/9/11, δηλαδή πριν τη μετατροπή του blog, από μένα, που δηλώνω ότι καμία σχέση δεν έχω με το ΠΑΜΕ, αλλά με το Ωδείο και μόνο ως μέλος του προηγουμένου ΔΣ και φίλη του ΔΩΛ – Αρχή μου άλλωστε ήταν και είναι να ανεβάζω οτιδήποτε έχει σχέση με τη θεματική μιας ιστοσελίδας “αρέσει-δεν αρέσει”! Οι πολίτες δεν είναι πρόβατα που θα τους σερβίρουμε μόνο ότι μας συμφέρει. Μπορούν να κρίνουν. Αν είμαστε στο σωστό δρόμο θα αναγνωρισθεί κάποια στιγμή ούτως ή άλλως, όχι κρύβοντας τους αλλά προβάλλοντας όλες τις απόψεις.)

Όσο παράξενο κι αν φαίνεται στον κ. Καραμάνη, υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τη μουσική παιδεία, τον πολιτισμό και το Ωδείο επί της ουσίας. Γιατί ένα Δημοτικό Ωδείο από τη φύση του είναι αδύνατο να είναι κερδοφόρα επιχείρηση. Είναι κοινωνικό αγαθό. Ένα Ωδείο δεν είναι καφετέρια, ούτε εστιατόριο για να μπορεί ένας προκρούστης πολιτικός να το χωρέσει στο οικονομίστικο του κρεβάτι και καλούπι! Ο προηγούμενος Δήμαρχος κατανόησε την ανάγκη μουσικής παιδείας στην πόλη μας και προχώρησε στη σύσταση του ΝΠΔΔ “
Δημοτικό Ωδείο Λιβαδειάς”, στελεχώνοντάς, το βάσει νόμου, με πρώην μουσικούς καθηγητές του Ωδείου της ΔΕΠΑΛ, όπως τοποθέτησε και τους υπόλοιπους εργαζόμενους της ΔΕΠΑΛ στο Δήμο ή σε άλλα ΝΠΔΔ του Δήμου και οι οποίοι θα επληρώνοντο ΟΛΟΙ με επιχορηγήσεις του Δήμου (δε φαντάζομαι κανένα τμήμα του Δήμου ή ο ΔΑΟΛ ή οι Παιδικοί Σταθμοί ή η Φιλαρμονική ή τα ΚΑΠΗ να είναι κερδοφόρα – ένα Ωδείο γιατί να περιμένουμε να είναι;;;;). Από την άλλη είχε προβλεφτεί οι μισθοδοσίες των συμβασιούχων, καθηγητών ειδικοτήτων, και τα λειτουργικά έξοδα του Ωδείου να καλύπτονται από τα δίδακτρα. Πράγμα που επετεύχθη απολύτως μέχρι 31/12/10.




Τον Δεκέμβριο 2010 ο κ. Παπαγγελής όντως δεσμεύθηκε πολιτικά (δηλαδή;;;), παρουσία και του κ. Καραμάνη (οπότε ήταν γνωστό τοις πάσι εμπλεκομένοις), να συνεχιστεί μέχρι τον Ιούνιο του 2011 το προηγούμενο καθεστώς εργασίας των συμβασιούχων. Πράγμα που φυσικά σήμαινε ότι ως ΝΕΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ θα έδινε εντολή στους υπαλλήλους της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου να ετοιμάσουν τις συμβάσεις που θα τις υπέγραφε, όπως ανεμένετο άλλωστε, ο πρόεδρος του προηγουμένου ΔΣ του Ωδείου κ . Τσιφής, ο οποίος και φυσικά θα το έκανε όπως είχε και αυτός δεσμευθεί.


Την εντολή όμως σε υπαλλήλους του Δήμου μετά την 1/1/11 για τη σύναψη των συμβάσεων εργασίας δεν μπορούσε να την δώσει κανείς άλλος παρά ο νέος και μόνο δήμαρχος! Ο οποίος επί τω προκειμένω ολιγώρησε ή αδιαφόρησε, ενώ όποτε οι εργαζόμενοι μουσικοί ρωτούσαν σχετικά την επιφορτισμένη υπάλληλο του Δήμου με θέματα του Ωδείου, απαντούσε “δεν έχω προλάβει να τις φτιάξω [τις συμβάσεις]”!!! Πέντε μήνες μέχρι να αναλάβει το ΔΣ του νέου ΝΠΔΔ δεν βρέθηκε χρόνος να γίνει ουσιαστικά ένα copy-paste των προηγουμένων συμβάσεων!


Δυστυχώς, βλέπετε, ήταν αδύνατον να συναφτούν οι συμβάσεις πριν τις 31/12/10 γιατί απλά δεν είχε καν καταρτιστεί προϋπολογισμός του Δήμου πόσο μάλλον του ΔΩΛ. Αλλιώς θα είχε σίγουρα γίνει. Και τον προϋπολογισμό του 2011 δεν τον κατήρτισε και υπέγραψε ο κ. Τσιφής, αλλά o νέος Δήμαρχος και ο Πρόεδρος του νέου νομικού προσώπου. Σημειωτέον, ότι ο Π/Υ του νέου ΝΠ και του ΔΩΛ για το 2011, κατά τα λεγόμενα του κ. Καραμάνη, δεν έχει ακόμη και τώρα ολοκληρωθεί αφού βρίσκεται στη Λάρισα!

Και αφέθηκαν τα πράγματα στην τύχη τους, αρνούμενος μάλιστα ο κ. Παπαγγελής να συναντήσει στο εξάμηνο αυτό τους εργαζόμενους του ΔΩΛ (αφού τα “ήξερε όλα” προφανώς :p – τι να του πουν αυτοί;), και φτάσαμε σήμερα σε μια τραγική κατάσταση με το Δήμο και τους έξι απλήρωτους συμβασιούχους σε αντιπαράθεση και αντιδικία, τους μαθητές και γονείς αναίτια θύματα, και το Ωδείο ουσιαστικά ακυβέρνητο να άγεται στο άγνωστο.




Μήπως μπορεί ο κ. Καραμάνης να μας απαντήσει (το απέφυγε βέβαια στην ερώτηση της κ. Σφυρή), πώς το Δημοτικό Ωδείο Θήβας πρόλαβε και ξεκίνησε από τις αρχές κιόλας Μαρτίου του 2011 τη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού για το διάστημα Σεπτέμβρη 2011-Ιούνη 2012; Είχε ξεκινήσει άραγε ο Καλλικράτης πολύ νωρίτερα γι’ αυτούς;;; Ή μήπως γιατί οι άνθρωποι ενδιαφέρθηκαν, πληροφορήθηκαν και προώθησαν το θέμα εγκαίρως σε αγαστή συνεργασία της νέας με την παλιά δημοτική αρχή; Η δική μας νέα δημοτική αρχή προφανώς δεν χρειαζόταν συνεργασία.
Και να επισημάνω, επίσης, γιατί αναφέρθηκε στον ΔΑΟΛ, ότι ο ΔΑΟΛ είχε Γραμματέα που αποκλειστικά όφειλε να προωθεί τα θέματα του ΝΠ και μόνο αυτά, ενώ τη γραμματειακή υποστήριξη του ΔΩΛ, βάσει του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, την είχε υπάλληλος της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου, και ο οποίος ήταν υποχρεωμένος να εκτελεί τις εντολές του κάθε νυν και όχι του ή των πρώην Δημάρχων!

Τέλος, ο κ. Καραμάνης θα πρέπει να ξέρει ότι κλασικά όργανα (πιάνο, βιολί, κιθάρα, φλάουτο, σαξόφωνο κλπ.) σε Ωδεία μπορεί να διδάξει ΜΟΝΟ όποιος έχει αναγνωρισμένο πτυχίο ή δίπλωμα και έχει καταγραφεί στο Μητρώο Διδασκόντων του ΥΠΠΟΤ. Όποιος γνωρίζει και διδάσκει ένα κλασικό μουσικό όργανο δε σημαίνει ότι ξέρει ή του επιτρέπεται να διδάσκει οποιοδήποτε άλλο. “Μας λείπει φλαουτίστας; Ε! δεν πειράζει ας διδάξει ο κιθαρίστας φλάουτο”! Έλεος! Και η ασχετοσύνη πρέπει να έχει όρια! Δεν ξέρει κανείς, δεν πειράζει! Αλλά ρωτάει.

Και καλό θα ήταν να ασχοληθεί ο κ. Καραμάνης και να μάθει τον τρόπο που λειτουργούν τα Ωδεία. Ας ρωτήσει, αν δεν θέλει την καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΩΛ, το Υπουργείο Πολιτισμού που δίνει τις άδειες λειτουργίας των Ωδείων και τα εποπτεύει για τον εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό τους ρόλο. Το ΥΠΠΟΤ είναι αυτό που ορίζει τις προϋποθέσεις αν κάποιοςμπορεί και τι να διδάξει σε ένα μουσικό εκπαιδευτήριο, αφού από τα Ωδεία, εν αντιθέσει από τις Φιλαρμονικές, αποκτώνται αναγνωρισμένα πτυχία και διπλώματα από το κράτος. Όπως ακριβώς στο δικό μας Ωδείο, που έχει δώσει πτυχία κατά το παρελθόν, και μάλιστα κάποιοι απ’ αυτούς τους πτυχιούχους έχουν προσφέρει τις υπηρεσίες τους στο ίδιο το Ωδείο μας! Δεν το ορίζει, λοιπόν, ο κάθε περαστικός πολιτικός ή το ΔΣ του νομικού προσώπου τι μπορεί να διδάξει ένας μουσικός, αλλά εντεταλμένα όργανα του κράτους επιφορτισμένα ειδικά με τέτοιες αρμοδιότητες!


Κατερίνα Κεράστα





* Ο νυν δήμαρχος στο προεκλογικό του πρόγραμμα πουθενά, μα πουθενά - ούτε καν σε φυλλάδιο, δεν έκανε αναφορά για το Δημοτικό Ωδείο.

** Μετά την τόση αδιαφορία της δημοτικής αρχής αποφάσισα -με πικρία, δε μπορώ να πω- ως δημιουργός και διαχειρίστρια αυτών των ιστοτόπων (από 30/4/08):



να παγώσω τη σελίδα του
Facebook, το κανάλι στο Youtube και τη φωτογραφική συλλογή Picasa.
να μετονομάσω το παρόν blog σε
ΦΙΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ, καθώς και το Twitter account σε FILOI-DIMODLIV
να δημιουργήσω την ομάδα στο Facebook "
ΦΙΛΟΙ Δημοτικού Ωδείου Λιβαδειάς". Όσοι έχετε λογαριασμό στο Facebook και θέλετε να συμμετάσχετε ενεργά ζητήστε να γίνετε μέλος στην ομάδα".




***
Ακούστε τη
συνέντευξη*** στη Μαρία Σφυρή (SiriosFM, 20/9/11) γονέων μαθητών του Δημοτικού Ωδείου, και …θαυμάστε την ασχετοσύνη του Προέδρου του Πολιτιστικού και Αθλητικού Οργανισμού του Δήμου Λεβαδέων σχετικά με τη μουσική παιδεία και τη λειτουργία ενός Ωδείου!

εδώ:
http://static.4shared.com/flash/player.swf?file=http://dc170.4shared.com/img/794337246/89ec7679/dlink__2Fdownload_2Fxvr0LMND_3Ftsid_3D20110928-053540-c50cf501/preview.mp3&logo=http://dc170.4shared.com/images/logo.png&image=http://dc170.4shared.com/images/icons/misc/mp3_bg.png&plugins=revolt-1,sharing-2,ltas&ltas.cc=rvlfdyginfjkpdu&sharing-2.link=http://www.4shared.com/audio/xvr0LMND/dimodliv-sfiri-ekpompi-20-9-20.html&sharing-2.code=%3Cembed%20src%3D%22http://www.4shared.com/embed/794337246/89ec7679%22%20width%3D%22420%22%20height%3D%22250%22%20allowfullscreen%3D%22true%22%20allowscriptaccess%3D%22always%22%20%2F%3E

ή εδώ:
Σχετικά θέματα:
Επιστολή γονέων των μαθητών του Δημοτικού Ωδείου Λιβαδειάς στο Δήμαρχο και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Λεβαδέων ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ Καταστατικό Συλλόγου «ΓΟΝΕΙΣ, ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ & ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ»

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Το μόνο που ενδιαφέρει τους φελούς είναι η προσωπική τους αυτοπροβολή για να μπορούν να νέμονται την εξουσία. Δυστυχώς οι πολίτες έχουν βραχεία μνήμη και ξεχνούν με την πάροδο των ετών. Έτσι αυτοί ανελίσσονται στον πολιτικό στίβο και καθορίζουν τα του οίκου μας.