Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό για τους καθηγητές πληροφορικής

Την προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού Γ.Α. Παπανδρέου ζητά η Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής, με ανοιχτή επιστολή, προκειμένου να μην εφαρμοστούν τα διαφαινόμενα σχέδια για την κατάργηση της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο.


Κε Πρωθυπουργέ,
Με κατάπληξη, ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα και ειδικά οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, παρακολουθούμε από τις 2 Οκτωβρίου 2010 να συνεχίζονται διαρροές διαφόρων σχεδίων στον τύπο με κοινό παρανομαστή την κατάργηση του μαθήματος της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο. Ως δικαιολογία ακούμε, ατυχώς και από επισήμους, διάφορα αντιεπιστημονικά επιχειρήματα που θεωρούν την Επιστήμη της Πληροφορικής ως «χτύπημα πλήκτρων» ή στην καλύτερη περίπτωση την ταυτίζουν με τη χρήση του υπολογιστή. Ταυτίζουν δηλ. το εργαλείο μιας επιστήμης με την ίδια την επιστήμη. Σαν δηλαδή η Αστρονομία να είναι η χρήση του τηλεσκοπίου και η Βιολογία η χρήση του μικροσκοπίου.


Κε Πρωθυπουργέ,
Σε μια εποχή που εσείς ο ίδιος εγκαινιάσατε το σύγχρονο σχολείο των νέων τεχνολογιών στη Λήμνο, σε μια εποχή που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ευαγγελίζεται το ψηφιακό σχολείο, εισάγει διαδραστικούς πίνακες στη διδασκαλία, μιλάει για ψηφιακό βιβλίο και ηλεκτρονική διδασκαλία από απόσταση, την ίδια ακριβώς εποχή φαίνεται ότι κάποιοι θέλουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα υποβαθμίζει τη διδασκαλία της Πληροφορικής, θέλουν ένα Νέο Λύκειο στο οποίο να μην υπάρχει η διδασκαλία της Επιστήμης στην οποία στηρίζονται όλα αυτά: της Πληροφορικής.


Σε μια εποχή που όλοι κηρύττουν τη μετάβαση από την κοινωνία της Πληροφορίας στην κοινωνία της Γνώσης, σε μια εποχή που ο ψηφιακός αλφαβητισμός και η ανάπτυξη της σκέψης καθορίζει την εξέλιξη σε όλους τους τομείς που συντελούν στην ευημερία μιας χώρας και του λαού της, οι απόφοιτοι του Νέου Λυκείου κινδυνεύουν να καταδικαστούν στον ψηφιακό αναλφαβητισμό και στην άγνοια του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, δηλ. του τρόπου σκέψης που είναι αναγκαίος σε όλες τις επιστήμες, αφού συντελεί στην ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και στην απόκτηση ικανοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα.






Κε Πρωθυπουργέ,
Η χώρα μας είναι στην τελευταία θέση στην κατάταξη των χωρών της Ε.Ε.
που αναφέρονται στους δείκτες που αφορούν στις θετικές επιστήμες, ενώ σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Πληροφορική διδάσκεται με τη μια ή την άλλη μορφή στο Λύκειο.
Θα επιτρέψετε να γίνουμε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που δεν θα διδάσκεται το μάθημα της Πληροφορικής στο Λύκειο; Θα επιτρέψετε να υποδαυλιστεί το εργασιακό μέλλον των νέων μαθητών μας, δηλαδή το μέλλον της πατρίδας μας, μετατρέποντάς τους σε απλούς χρήστες αντί για δημιουργούς της τεχνολογίας του αύριο; Θα επιτρέψετε να αποτύχουμε για άλλη μια φορά ως χώρα από μία λάθος εκτίμηση και επιλογή για το τι πρέπει να διδαχθεί ο Έλληνας έφηβος μαθητής;
Κε Πρωθυπουργέ
Σας καλούμε να επέμβετε προσωπικά ώστε να μην εφαρμοστούν τα διαφαινόμενα σχέδια για την κατάργηση της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο.
Οι 8.000 καθηγητές Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι χιλιάδες άλλοι επιστήμονες, εκπαιδευτικοί και γονείς που ονειρεύονται για τα παιδιά μας τη νέα Ελλάδα του ψηφιακού αύριο, διακηρύττουν:
«ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕ ΓΙΝΕΤΑΙ»


Εσείς;
Με εκτίμηση,
Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής

Αυτά είχα να πω και ότι το ΞΕΝΙΑ της Λιβαδειάς πρέπει αμέσως να επαναλειτουργήσει.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ας μας πουν οι πληροφορικοί πόσο δουλεύουν στα σχολεία

Ανώνυμος είπε...

έναν έναν απαξιώνουν τους επαγγελματικούς και επιστημονικούς κλάδους της χώρας
γιατρούς, φαμακοποιούς, διαβάζω εδώ και τους καθηγητές πληροφορικής και πάει λέγοντας...και με τη σειρά τους όλοι
αλλά
με ποια κοινωνία θα δουλέψει το σύστημα όταν θα έχουν συκοφαντήσει τους πάντες;
δεν υπάρχει αυτό που γίνεται
ας ξυπνήσουμε

Ανώνυμος είπε...

Οι μόνοι που τους υπερασπίζονται είναι τα κανάλια και οι φουσκωτοί στις χλιδάτες βιλάρες