Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Σε ποια χώρα ζει η υπουργός Παιδείας;


Εύστοχοτατος ο τίτλος που θέτει η κ. Βίκυ Κοτρίκλα στο άρθρο της. Ομως.  Μετά την απομάκρυνση από το ταμείον ουδέν λάθος αναγνωρίζεται...

Γράφει η Βίκυ Κοτρίκλα

Φιλόλογος στο Γυμνάσιο Βαγίων
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Όταν βλέπεις στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας το διαφημιστικό σποτάκι για την Ελλάδα που προτείνεται στους μαθητές για τις εκδρομές τους, νιώθεις πραγματικά ότι ζεις σε μια χώρα όμορφη: θάλασσες, λίμνες, βουνά, αρχαιότητες, χώροι πολιτισμού, ποδήλατα, άλογα, σε κάνουν να ανασαίνεις βαθιά πριν βυθιστείς στις άλλες πραγματικότητές της…

Γιατί όταν ακούς την Υπουργό Παιδείας, καταλαβαίνεις ότι κάποιοι ζουν μάλλον κάπου αλλού. Αναρωτιέσαι που ακριβώς : στη χώρα των παραμυθιών ή στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας; Η απάντηση δεν είναι εύκολη.

Το τελευταίο ζήτημα που απασχολεί γονείς εκπαιδευτικούς και μαθητές σε όλη την Ελλάδα είναι οι συγχωνεύσεις σχολείων. Όποια και αν είναι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων αυτών, η ιδέα του κλεισίματος ενός σχολείου (γιατί περί αυτού πρόκειται ουσιαστικά και στις συγχωνεύσεις και στις καταργήσεις) δεν μπορεί να ενθουσιάζει κανέναν άμεσα ενδιαφερόμενο: τους μαθητές που αναγκάζονται να μετακινούνται, τους γονείς που φορτώνονται ένα επιπλέον βάρος (και οικονομικό), τους δασκάλους και καθηγητές που θα φύγουν για άλλη μια περιοδεία όπου βρεθεί (πλέον) θέση.

Ωστόσο, αυτή η πραγματικότητα επιδιώκεται να παρουσιαστεί από το Υπουργείο ως μια πολύ απλή υπόθεση που γίνεται μάλιστα για το καλό των ενδιαφερόμενων, ιδίως των μαθητών. Ας μην ξεχνάμε ότι το βασικό μοτίβο του Νέου Σχολείου που ετοιμάζουν είναι (υποκριτικά) ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ !

Ειδικά το θέμα της μετακίνησης των μαθητών σε καθημερινή βάση υποβαθμίζεται ως ασήμαντο μπροστά στα φοβερά καλά που θα έχουν (; )ως αντάλλαγμα.

Ακούσαμε πρόσφατα την Υπουργό Παιδείας να λέει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στις μετακινήσεις πλέον στην εποχή μας και μια απόσταση 15 χιλιομέτρων μπορεί να διανυθεί σε 10 λεπτά!

Ρωτάμε : Σε ποιους δρόμους ; Με ποιο μέσο; Με το σούπερ αυτοκίνητο του Μπάτμαν ή με τον αλησμόνητο ΚΙΤΤ του Ιππότη της Ασφάλτου; Με οδηγό τον Σουμάχερ ή τον Αλόνσο; Στην επαρχία των περιορισμένων συγκοινωνιών ή στην Αθήνα των μπλοκαρισμάτων; Ή μήπως υπάρχει έξω από κάθε σπίτι μια Φεράρι που σε παραλαμβάνει την ώρα ακριβώς που θα τη ζητήσεις και σε αποβιβάζει ακριβώς έξω από το σχολείο;
Και στη δεκαετία του 70 αλλά (δυστυχώς όπως φαίνεται) και στη δεκαετία που διανύουμε οι μετακινήσεις στους ελληνικούς δρόμους με την ανυπαρξία δημόσιων αξιόπιστων μεταφορών, είναι προβληματικές. Για μια απόσταση 15 χιλιομέτρων το πιθανότερο είναι να χρειάζονται τουλάχιστον 60 λεπτά.
Γιατί το λεωφορείο δεν περνάει την ώρα που το θέλεις εσύ. Γιατί περνάει και από άλλα χωριά για να παραλάβει άλλους μαθητές. Γιατί μπλοκάρει στην κίνηση. Γιατί έχει να κάνει και άλλα δρομολόγια.

Όλα αυτά είναι η καθημερινή πραγματικότητα την οποία αντιμετώπιζαν πάντα όσοι μαθητές αναγκάζονταν να μετακινούνται χρόνια τώρα. Πιστεύαμε ότι τα πράγματα άλλαζαν αργά προς το καλύτερο. Όμως, όχι μόνον χειροτερεύουν αλλά αντιμετωπίζονται με τέτοια ελαφρότητα που δείχνει ότι υπάρχει από το κράτος μια αναισθησία για τους κινδύνους, τον χαμένο χρόνο και τα χαμένα χρόνια των μαθητών (ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ), των χρημάτων των γονιών τους και την ταλαιπωρία των καθηγητών τους που καλούνται να καλύψουν ό,τι το κράτος αρνείται με πρόφαση παιδαγωγικούς λόγους, αλλά όπως όλοι, πλέον, καταλαβαίνουν με καθαρά οικονομικά κριτήρια.
Εδώ είναι που το ζήτημα φαίνεται ότι είναι αποκλειστικά πολιτικό, και όλα τα άλλα είναι φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Εδώ είναι που μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί αλλά και η τοπική κοινωνία και οι αρχές κάθε δήμου πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορεί να ανέχονται πλέον την κοροιδία και πρέπει να αντιδράσουν!
Άμεσα, ακόμα και αν φαίνεται ότι το ζήτημα δεν τους αφορά.
Η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης αφορά όλη την κοινωνία.

2 σχόλια:

ΧΡ.ΕΛΛΗΝΑΣ είπε...

Ε! ΝΑΙ ! Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ! ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ . ΕΙΣΤΕ ΕΚΛΕΓΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΣ ? ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΙ ΤΟΝ ΡΟΛΛΟ ΣΑΣ . Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΡΚΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΔΙΑΛΛΕΙΠΤΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ . ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΟΠΩΣ ΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΕ . ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ.ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΔΕΝ ΣΠΑΤΑΛΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ,ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΠΟΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ...ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΧΟΛΕΙΑ...ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΙΒΛΙΑ..ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ...ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ...ΠΑΝΤΑ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΤΣΕΠΗΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ...ΚΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΑ ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ ΣΑΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΩΝ . ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΑΣ ΤΑ ΧΑΣΟΥΝ...ΕΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ...ΟΧΙ.ΕΛΑΤΕ...ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΡΟΛΟΥΣ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΟΥΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ . ΣΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ ΠΟΥ ΖΟΥΣΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ...Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ...ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ. ΣΥΓΧΩΝΕΥΤΗΚΑΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΕΟΝ ΙΣΧΥΡΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ...ΔΙΟΤΙ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ .ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΜΕ ΠΕΝΤΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΑΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ . Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΤΕΡΕΥΣΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΠΑΤΑΛΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ , ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΘΟΠΟΔΙΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΗΓΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΣΑΝ ΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ.ΚΑΙ ΜΗΝ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ...ΤΩΡΑ ΣΑΣ ΕΠΙΑΣΕ Ο ΠΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ ? ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΣ ΜΑΣ ΑΡΜΕΓΕΤΕ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΣΤΕ ? ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΟ...ΑΛΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΓΙΑ ΜΑΥΡΟ ΧΡΗΜΑ . ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΗΣΤΕΡΗΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 15 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ (ΒΑΓΙΑ-ΘΗΒΑ) ΑΝ ΑΝΕΒΕΙ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΠΑΤΙΝΙ ...ΝΑΙ ...ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ 60 ΛΕΠΤΑ...ΜΑΛΛΟΝ ΕΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΑΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΞΕΡΟΛΛΑΣ.

vas είπε...

Τι εκπαίδευση και τι παιδεία μπορεί να πάρει ένα παιδί σε σχολείο με 5 συμμαθητές; Τι συναγωνισμό, τι παραστάσεις θα 'χει; Ποιος φοβάται τις αλλαγές;