Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

To συλλαλητήριο για το Πανεπιστήμιο στη Λιβαδειά και 40 φωτογραφίες

Γράφει ο Δημήτρης Λάμπρου
Δημοσιογράφος/
Εκδότης Περιοδικού ΒΟΙΩΤΙΑ














Υποτονικό, χωρίς λαϊκή συμμετοχή και πιθανόν χωρίς νόημα εξελίχθηκε το συλλαλητήριο που διοργάνωσε την Τετάρτη στη Λιβαδειά ο Δήμος Λεβαδέων ενόψει της πρόβλεψης του σχεδίου Αθηνά για την απορρόφηση του πανεπιστημιακού τμήματος της βοιωτικής πρωτεύουσας από το Πάντειο.
Επειδή, όπως είναι γνωστόν, η viotia δεν δημοσιεύει ψεύδη δεν θα παρατεθούν οι ομιλίες των διαφόρων που θυμήθηκαν να υπερασπιστούν την πόλη και το Πανεπιστήμιο εδώ και λίγες μέρες εξυπηρετώντας και πάλι ιδιοτελείς στόχους..
Αλλωστε μερικές φορές φορές οι πολίτες τα λένε καλύτερα. Οπως ο οργισμένος κύριος που με πλησίασε και μου είπε δείχνοντας τους "επισήμους": "Αν δεν ήταν παρόντες αυτοί θα ερχόταν ο κόσμος, που -σημείωσε- θέλει πραγματικά το Πανεπιστήμιο στη Λιβαδειά".
Γνωστός  επιχειρηματίας ήταν περισσότερο καυστικός και σαρκαστικός: "Εδώ είναι το μνημόσυνο;" μου λέει. "Οχι" του απαντώ "εδώ είναι το συλλαλητήριο". Πριν προλάβω να ολοκληρώσω μου γυρίζει: "Το ίδιο είναι. Και μάλιστα είναι και οι ίδιοι παρόντες όπως θα ήταν σε ένα μνημόσυνο κάποιου αιρετού. Και μιλάνε όπως θα μιλούσαν σε ένα μνημόσυνο". Ενας τρίτος -που φαινόταν να γνωρίζει μου εγγυήθηκε ότι τα 3 τρακτέρ με τις μαύρες σημαίες που επιστρατεύτηκαν και ανέβηκαν στην κεντρική πλατεία της Λιβαδειάς για να προσδώσουν λίγο "δράμα" στη σκηνοθεσία της δημοτικής αρχής κοστίζουν καινουργή πάνω από 150.000 ευρώ!
Τι άλλο να προσθέσει κανείς...
Δείτε το φωτορεπορτάζ.

To συλλαλητήριο για το Πανεπιστήμιο στη Λιβαδειά και 40 φωτογραφίες

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η 32 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΤΟ ΜΩΡΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ.
ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡΙ ΠΟΥ ΠΑΡΚΑΡΕΙ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ.
ΚΑΙ ΠΩΛΕΙΤΑΙ.

Αριμνητος είπε...

Μια μύγα κάθισε με θράσος στη μύτη του καλοντυμένου ώριμου κυρίου που λαγοκοιμόταν, αποκαμωμένος, στο γραφείο του.
«Πέσε για να πέσω» ψιθύρισε αγουροξυπνημένος.. η πόρτα άνοιξε και η κ. Α. τον ενημέρωσε: «Η Λιβαδειά αντιστέκεται, ακόμα!»
- «Θα το δω, προηγείται το ΕΣΠΑ, δεν ζει μόνο με σουβλάκια ο άνθρωπος», της απάντησε.
Αφού κανόνισε τις προμήθειες, τις εταιρείες, τους διαγωνισμούς, είπε στους συνεργάτες του: «Κυρίες και Κύριοι, ώρα για δράση! Αναχωρούμε για Λιβαδειά, στο στόμα του λύκου, incognito. Αγνώμονες, πότε πήγαινε καλύτερα ο Λεβαδειακός στο πρωτάθλημα, τα θέλουν όλα δικά τους;»
Προσπάθησα να επέμβω.. «ξανασκέψου το», ψέλλισα, «λένε ότι τα παιδιά εκεί τρυπούν τις μύτες τους με ξυλάκια από σουβλάκι αλόγου» αλλά παρέμεινε αμετάπειστος.
– «Διαολόπολη, ούτε θάλασσα έχει, ούτε χιονοδρομικό, τι το θέλουν το Πανεπιστήμιο; Αυτοί θα κλέψουν τη Συγγρού από το Πάντειο στο τέλος» γρύλισε.
Δεν μπόρεσα να κρύψω το θαυμασμό μου, ο Ροΐδης έγραφε ότι κλέβουν το δημόσιο με 100 τρόπους, εκ των οποίων τιμιότερος είναι η κλοπή, αλλά δεν είχε γνωρίσει, ασφαλώς, τον μέντορά μου.
Να συστηθώ: Lucien, στα ενδιαφέροντά μου συγκαταλέγεται η αναζήτηση της απόδειξης ότι η κοινωνική ζωή αποτελεί κατά βάση γλωσσικό φαινόμενο. Αγαπημένα μου βιβλία το «Θλιβεροί Τροϊκανοί» του CLS και το «Πουγκί και η ζωή» του JLG.
Περάσαμε τη Θήβα, στρίψαμε, όμως, απ’ τον Άγιο Γεώργιο, Αγία Τριάδα, Αγία Άννα από φόβο για πιθανή ενέδρα αλλά και γιατί είμαστε καλοσυνάτοι, ευσεβείς και ενάρετοι, ενώ κάποιος θυμήθηκε τα καλά κοψίδια στο Ε. Μετά το Ζερίκι ήμασταν σε μέγιστη επιφυλακή και φθάσαμε μεταμφιεσμένοι στην πόλη- είδατε αστική ευγένεια, άκου πόλη- μόνο όταν βεβαιωθήκαμε ότι ο François απασχολούσε ενεργά την κυβέρνηση, τη νοημοσύνη μας και τους τούρκους. Κρυφτήκαμε στο νεκροταφείο και περιμέναμε τους ντόπιους πολιτικούς συνεργάτες. Εμφανίστηκαν. Σέβομαι, βέβαια, τους νεκρούς ακόμα και όταν είναι ζωντανοί, (Ροΐδης) αλλά έχουν παράδοξες ιδέες.
«Αφού το project Λιβαδειά» μας είπαν, «δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί το project Αθηνά πρέπει να καταργηθεί η πόλη και να υπάρξει διαθεσιμότητα και κινητικότητα όλου του τοπικού πληθυσμού, τόσα διαμερίσματα είναι ανοίκιαστα στην πρωτεύουσα».
Όταν εκφράσαμε κάποιες ανησυχίες μας καθησύχασαν. «Έχει γίνει σοβαρή δουλειά υποδομής, τα αφαιρούμε ή τα συρρικνώνουμε όλα εδώ, παίζοντας με λέξεις Καλλικράτης, φαλλοκράτης κλπ το πιο αστείο, όμως, είναι ότι τους λέμε για αποκέντρωση ή ότι ανακαλύψαμε, ξανά, τη γεωργία. Τον παλιό καλό καιρό έφευγαν μόνοι τους, τώρα πρέπει να τους σπρώξει κάποιος. Δεν κλαψουρίζουν ότι το νοσοκομείο τους έχει προβλήματα; ε, θα τους το πάρουμε αφού δε λειτουργεί καλά».
Πλησίασα τον μέντορα μου και του ψιθύρισα: «θα μας καταστρέψουν με το ζήλο τους». Γύρισε και με κοίταξε: «αντίθετα πάνε πολύ συντηρητικά, δεν έχω σκοπό να περιμένω άλλο». Τηλεφώνησε κάπου και μετά μας είπε ήρεμα αφού αποχαιρέτησε τους ντόπιους: «Φεύγουμε αμέσως».
«Τι συμβαίνει Μέντορα;» ρώτησα.
«Η πόλη θα κυκλωθεί από το στρατό και θα τους σφάξουμε όλους» είπε σιγανά γιατί οι ντόπιοι δεν είχαν απομακρυνθεί αρκετά.
«Μα, υπάρχουν και δικοί μας εδώ, πως θα τους ξεχωρίσουν;» είπα.
«Θα τους σφάξουμε όλους και ο Θεός γνωρίζει ποιοι είναι οι δικοί του» απάντησε ήσυχα.

Ξύπνησα από ένα σφύριγμα. Ήμουν στο γήπεδο σ’ ένα ακόμα αγώνα, χωρίς αγώνα, του Λεβαδειακού και με πήρε ο ύπνος. Με τόσα ευρώ εισιτήριο θα μπορούσα να κοιμηθώ και σε ξενοδοχείο, αλλά δεν πειράζει, αφού όλα ήταν ένα κακό όνειρο. Σταμάτησα το αυτοκίνητο μπροστά στο πανεπιστήμιο γιατί ο ανιψιός μου, που μ’ έψελνε επειδή είμαι υπναλέος, δήλωσε: «Θέλω σουβλάκια και μετά bowling». Παρατήρησα τη μαρκίζα του μαγαζιού «Ειρηναίος Δεκάρτης- Μαγειρεύω και τρώω, άρα υπάρχω».
Οι λέξεις και τα πράγματα που έγραφε κάποιος.

Ανώνυμος είπε...

Οι πολίτες της Λιβαδειας γύρισαν την πλάτη τους όχι στο Πανεπιστήμιο αλλά σε ολους αυτούς!

Ανώνυμος είπε...

Απο τη μαζικη συμετοχη των φοιτητων καταλαβαινει κανεις ποσο τους ενδιαφερει το γεγονος οτι θα φυγουν απο τη Λιβαδεια. Αντιθετα πιο πολυ ενδιαφερονται αυτοι που θα χασουν το μερτικο τους απο την υπαρξη του πανεπιστημιου στην πολη.

αι είπε...

Με λεπτο χιουμορ και ευθυβολια, 'χτυπησε 'παλι ο Αριμνητος!

βοιωτός είπε...

αι.
Αυτή τη φορά δεν μας τα λέει καλά!

αι είπε...

Πιστευω οτι δεν ηταν ο σκοπος του η διακωμωδηση και η ακυρωση των παντων.Αλλιως θα ηταν αφελες και δεν θα ειχε και νοημα,και ουτε θα ειχε δημοσιευθει. Το συλλυβδην θεωρω εχει εμφατικο χαρακτηρα. Οπως γνωριζετε πολυς κοσμος επιθυμει την παραμονη του Πανεπιστημιου αλλα δεν παρεβρεθη...

Ανώνυμος είπε...

einai arga gia dakria STELA........

βοιωτός είπε...

αι
Εδώ ο Αρίμνητος μας λέει ότι υπάρχουν πολύ -μα πολύ- αδίστακτοι "κακοί" εκεί έξω που επιβουλεύονται τη Λιβαδειά, η οποία "αντιστέκεται ακόμα". Νομίζω ότι η προσέγγιση είναι πολύ λαϊκιστική και πως αθωώνει πολλούς ενόχους χωρίς να αντιλαμβάνομαι τον λόγο.
Εν τούτοις στην παραβολή περιλαμβάνονται και ενδιαφέροντα στοιχεία...

Αριμνητος είπε...

αι
η ευθυκρισία σας είναι πολύτιμη. το κείμενο περιέχει γενικεύσεις και υπερβολές, δεν γράφτηκε όμως ως πραγματεία, ούτε ως ετυμηγορία αθώωσης οιουδήποτε.

Αριμνητος είπε...

προς Βοιωτό

Θα ήταν πρόστυχο εκ μέρους μου σε μια σειρά μαχητικών και (μεταξύ μας εύκολα) προφητικών κειμένων σας για το μέλλον του πανεπιστημίου να παρεμβληθώ ως αυτόκλητος ή και όχι μόνο συνήγορος οποιουδήποτε φέρει ευθύνες για τα κακώς κείμενα. Το κείμενο χρησιμοποιεί ως αφορμή το ζήτημα του πανεπιστημίου για να επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα τα οποία είναι κρυμμένα στις λέξεις και τα πράγματα. Πέρα από τη φανταστική πλοκή υπάρχουν πραγματικά πρόσωπα και καταστάσεις και δε αναφέρομαι μόνο σε γεωγραφικές διαδρομές.
Και να έρθω και στην κατηγορία που πραγματικά με αδικεί και με στενοχώρησε. Το κείμενο μπορεί να είναι αποτυχημένο αλλά από που φαίνεται ότι αποτελεί είδος δούρειου ίππου για να δικαιολογήσει τους ενόχους; επειδή έγραψα ότι η Λιβαδειά αντιστέκεται, λέτε. Αυτό γράφτηκε για να δικαιολογηθεί η "εκστρατεία και η σφαγή". και πως εμφανίζονται οι ντόπιοι πολιτικοί συνεργάτες; ως σεβάσμιοι νεκροί που είναι ακόμα ζωντανοί. Αυτό είναι αθώωση και έπαινος;στο τέλος εκτελούνται μαζί με τους άλλους αφού πάψουν να είναι χρήσιμοι. Σε κάθε περίπτωση έχω κρύψει στο κείμενο διάφορα επειδή τα πρόσωπα δεν είναι όλα φανταστικά και αυτά που είναι παίζουν το ρόλο τους όπως ο Ειρηναίος. το γιατί δε θα το πω, γράφω μόνο για να αντικρούσω την άδικη κατηγορία. Για να συντομεύω το κείμενο ως εν μέρει χιουμοριστικό περιέχει γενικεύσεις, η Λιβαδειά δεν αποτελεί άντρο διαφθοράς και ανικανότητας, τουλάχιστο σε σχέση με άλλες πολεις. και εγώ δεν είμαι προβοκάτορας, σύμβουλος ή "πένα" οποιουδήποτε.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας.
Θα εκμεταλλευθώ την ωραία μέρα να μαζέψω χόρτα από το βουνό.
Λιβαδειά, αρίμνητος free city

Υπνοβάτης είπε...

Αλληγορικό το κείμενο του Αρίμνητου και , αν μοιάζει "αθωωτικό", ενώ δεν είναιμ, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μυθοπλαστική του ιστορία συμβαίνει στον "προκατασκευασμένο κόσμο". Άλλωστε, μας προειδοποίησε (!) στο τέλος, πώς πρέπει να το αναγνώσουμε. Με τις λέξεις και τα πράγματα...

βοιωτός είπε...

@11.45
Δεν θα μπω σε λογοτεχνική κριτική σημειώνοντας ότι εδώ δεν υπάρχει "σώμα". Αλλωστε η δική μου παρατήρηση είναι πολιτικής υφής.
Η Λιβαδειά και όλη η χώρα στενάζει υπό το βάρος των ανεπαρκών, των αμαρτωλών και των κλεφτών, η Λιβαδειά ματώνει καθημερινά χωρίς ελπίδα αλλά σιωπηλά και με αξιοπρέπεια και εμείς εκείνο που βρίσκουμε να πούμε είναι κοινοτοπίες του στυλ "όλα αυτά γίνονται βάσει σχεδίου' ή ότι υπάρχουν ντόπιοι συνεργάτες;
Βέβαια δεν κατηγόρησα τον Αρίμνητο ότι είναι "προβοκάτορας, σύμβουλος ή "πένα" οποιουδήποτε" και ολυτε τώρα θεωρώ ότι δεν είναι. Αλλά χρησιμοποιώντας αναλύσεις τέτοιου τύπου, γεμάτες από τις λέγόμενες "προοδευτικές", "αντιστασιακές" ιδέες και επιλεκτικές σε σημείο σύχγυσης λόγω αδυναμίας να κατανοήσει και να κατονομάσει τους φταίχτες γίνεται ακούσιος σύμβουλος εκείνων που υποτίθεται ότι κρίνει.