Σάββατο, 2 Μαΐου 2015

Εφυγε η Μάγια Πλισέτσκαγια

Μόσχα, Ρωσία
Πέθανε σε ηλικία 89 ετών η κορυφαία χορεύτρια του κλασικού μπαλέτου Μάγια Πλισέτσκαγια. Την είδηση του θανάτου της ανακοίνωσε το Σάββατο ο διευθυντής του θεάτρου Μπολσόι Βλαντίμιρ Ουρίν.

«Απεβίωσε αφού υπέστη καρδιακή ανακοπή. Οι γιατροί προσπάθησαν τα πάντα (προκειμένου να την επαναφέρουν), όμως δεν τα κατάφεραν» ανακοίνωσε ο Ουρίν όπως μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS.

Η Πλισέτσκαγια απεβίωσε στη Γερμανία, διευκρίνισε ο ίδιος, ενώ προσέθεσε ότι ενημερώθηκε από τον σύζυγο της μπαλαρίνας, τον Ρώσο συνθέτη Ρόντιον Στσεντρίν.

Συλλυπητήρια μηνύματα στους συγγενείς έστειλε, μεταξύ άλλων, και ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν.

Γεννημένη στις 20 Νοεμβρίου του 1925 στη Μόσχα, η Μάγια Πλισέτσκαγια ήταν η μία από τις δύο μπαλαρίνες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης που είχε τιμηθεί με τον τίτλο «Η Απόλυτη Πρίμα Μπαλαρίνα».

Ο πατέρας της, μηχανικός στο επάγγελμα, εκτελέστηκε από απόσπασμα το 1938 υπό τον Στάλιν και η μητέρα της, ηθοποιός του κινηματογράφου, είχε μεταφερθεί σε ένα στρατόπεδο στο Καζακστάν επειδή ήταν «μέλος της οικογένειας ενός προδότη της πατρίδας».

Την φροντίδα της μικρής Μάγιας ανέλαβαν ο θείος και η θεία της. Η Μάγια έγινε δεκτή στο Μπολσόι το 1943, όπου αναδείχθηκε σχεδόν αμέσως σε μία από τις καλύτερες μπαλαρίνες της γενιάς της.

Έξοχη και ευφυέστατη στον τρόπο που ερμήνευε τα σημαντικότερα έργα του ρεπερτορίου του Μπολσόι, διακρίθηκε επιπλέον επειδή αψηφούσε το σοβιετικό καθεστώς, που χαρακτήριζε «σκανδαλώδη» τον τρόπο που ερμήνευε ορισμένες χορογραφίες.

Η Μάγια Πλισέτσκαγια χόρευε για τουλάχιστον 50 χρόνια στο Μπολσόι, ξεπερνώντας κατά πολύ τα ηλικιακά όρια στα οποία συνήθως αποσύρονται οι μπαλαρίνες.

Το 2005, σε ηλικία 80 ετών, χόρεψε στο Κρεμλίνο το «Ave Maia» που της είχε αφιερώσει ο Μορίς Μπεζάρ.




Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η ΜΑΓΙΑ ΠΛΙΣΕΤΣΚΑΓΙΑ ΗΤΑΝ ΛΑΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΕΣΣΔ .ΕΚΕΙ ΑΝΑΔΙΧΤΗΚΕ ,ΕΚΕΙ ΥΠΗΡΧΕ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ .ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΡΕΒΑΝΣΙΣΜΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

ΜΗΝ ΟΡΚΙΖΕΣΑΙ 11.50.ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΒΑΝΣΙΣΜΟ ΛΕΩ.

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΗΝ ΕΣΣΔ ΥΠΗΡΞΕ ΠΑΝΤΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΔΟΥΛΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ,ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΜΠΟΔΕΜΑ .ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΑΥΛΟΛΟΓΙΑ ΥΠΗΡΞΕ ΣΕ ΕΛΛΕΙΨΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΛΙΝΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΡΕΒΑΝΣΙΣΟΣ ΠΩΣ Η ΠΛΙΣΕΤΣΚΑΓΙΑ ΑΝΑΔΙΚΤΙΚΕ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΤΕΡΗ ΜΠΑΛΑΡΙΝΑ ΤΗΣ ΕΣΣΔ ; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΥΓΕ ΣΤΗΝ ΔΥΣΗ ;

Ανώνυμος είπε...

Ε,ΚΑΛΑ ΓΛΙΤΩΣΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Το βράδυ του Σαββάτου «έφυγε» σε ηλικία 89 ετών η διάσημη Ρωσίδα χορεύτρια του κλασικού μπαλέτουΜάγια Πλισέτσκαγια. Την ανακοίνωση του θανάτου της έκανε ο διευθυντής του θεάτρου Μπολσόι, Βλαντίμιρ Ουρίν.
Η Μάγια Πλισέτσκαγια γεννήθηκε στις 20 Νοέμβρη του 1925 στη Μόσχα, και ήταν η μία από τις δύο μπαλαρίνες της Σοβιετικής Ενωσης που είχε τιμηθεί με τον τίτλο «Η Απόλυτη Πρίμα Μπαλαρίνα». Έχει χαρακτηριστεί ως η απόλυτη μπαλαρίνα συγκρινόμενη μόνο με την άλλη μεγάλη συμπατριώτισσά της μπαλαρίνα, Αννα Πάβλοβα.
Το 1947, στα 22 χρόνια της, χόρεψε για πρώτη φορά το διπλό ρόλο της Οντέτ και της Οντίλ στη «Λίμνη των Κύκνων». Αυτόν το ρόλο ερμήνευσε εκατοντάδες φορές στη μεγάλη καριέρα της κι έκανε πολλές περιοδείες στο εξωτερικό. Η θρυλική ερμηνεία της στη «Λίμνη των Κύκνων» με τη χαρακτηριστική και μοναδική κίνηση των χεριών της, σαν φτερούγισμα κύκνου, χαρακτηρίζεται μέχρι και σήμερα κορυφαία.
Η Μάγια Πλισέτσκαγια χόρευε για τουλάχιστον 50 χρόνια στο Μπολσόι, ξεπερνώντας κατά πολύ τα ηλικιακά όρια στα οποία συνήθως αποσύρονται οι Ρωσίδες μπαλαρίνες. Το 2005, σε ηλικία 80 ετών, χόρεψε στο Κρεμλίνο το «Ave Maia» που της είχε αφιερώσει ο Μορίς Μπεζάρ.
Η Ακαδημία Χορού «Μπολσόι», η σπουδαιότερη, παγκοσμίως, σχολή κλασικού χορού σ' όλο τον 20ό αιώνα, ανέδειξε «μνημειώδεις» καλλιτέχνες (λ.χ., Μάγια Πλισέτσκαγια, Ραΐσα Στρουτσκόβα, Μαρίς Λιέπα, Βλαντιμίρ Βασίλιεφ) αλλά και μέγα πλήθος «αστέρων» του χορού. Το 1988 η δημιουργία του Χορογραφικού Ινστιτούτου Μόσχας ενίσχυσε τη σχολή, η οποία μετονομάστηκε σε Κρατική Ακαδημία Χορογραφίας Μόσχας. Μια σχολή, η οποία, στηριγμένη στην τεράστια παράδοσή της, αντέχει και τους «γκρεμιστές» του πολιτιστικού εποικοδομήματος που δημιουργήθηκε επί ΕΣΣΔ.