Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

Παράκαμψη απόφασης της Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδείας λόγω προεστού!


Επιστολή ανώνυμου αναγνώστη σχετικά με την τέλεση μυστηρίων στη Βοιωτία δημοσιεύει η viotia, η οποία επιβεβαιώνει ότι υπάρχει  απαγόρευση ταυτόχρονης τέλεσης γάμου και βαπτίσεως από τη Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας. Δεν γνωρίζει η viotia αν η απαγόρευση καταστρατηγήθηκε για λόγους... προεστού. Και αναμφίβολα εφόσον αυτό έγινε ο αναγνώστης έχει δίκαιο περί δύο μέτρων και δύο σταθμών. Από την άλλη η viotia θέλει να θέσει κι ένα ακόμη προβληματισμό στον οποίο θα ήταν ευπρόσδεκτη οποιαδήποτε απάντηση από τη Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας: 
Υπάρχει θεολογικός λόγος που να εμποδίζει την ταυτόχρονη τέλεση των μυστηρίων του γάμου και της βαπτίσεως; 
Δείτε την επιστολή.

"Θα ήθελα να κάνετε ένα δημοσίευμα σχετικά με την άρση της απαγόρευσης από την Μητρόπολη (η οποία είχε από κοινού με όλους τους ιερατικούς της όλων των ενοριών θεσπίσει) να μην γίνεται γάμος και βάπτιση μαζί γενικώς στις ενορίες και δια ροπάλου στην Μητρόπολη στις πηγές της Κρύας. Όμως παρόλαυτα ο νυν ή πρώην(δεν το γνωρίζω) αντιδήμαρχος της πόλης και γιατρός όντας γνωστός "προεστός"   κατάφερε να πραγματοποίησει το προσεχές Σ/Κ και τα δύο μυστήρια ταυτόχρονα και που αλλού στην Μητρόπολη με εντολή του ιδίου Μητροπολίτη αναφέροντας πως μιας και είναι γνωστός ας το πραγματοποιήσουμε την ώρα μάλιστα που ο ίδιος Μητροπολίτης στην Θήβα έχει ακυρώσει επανελημμένα ζευγάρια να κάνουν το ίδιο.. Το ερώτημα μου εκτός του ότι καλό είναι να ακουστεί στην πόλη είναι μήπως τελικά και στην εκκλησία υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Θα ήθελα να διατηρήσω την ανωνυμία μου για προσωπικούς λόγους αλλά όχι για πολύ!!".

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή οπως τραγουδούν και οι ρεμπετες,
Γι άλλους τα ντορτια και οι διπλές και γι άλλους οι εξαρες...?

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει θεολογικός λόγος που να εμποδίζει την ταυτόχρονη τέλεση των μυστηρίων του γάμου και της βαπτίσεως;
Όχι φίλε δεν υπάρχει.
Κανονικά η Ορθοδοξία δεν δέχεται Προγαμιαίες σχέσεις καλώς.
Άρα όταν έχουμε Γάμο δεν έχουμε παιδί.
Όταν όμως υπάρξει παιδί και ζητήσουν από τον Πνευματικό τους Συχώρεση και όταν ο Πνευματικό τους τους την Δώσει μπορούν να κάνουν και τα δυο μυστήρια το ένα μετά το άλλο.
Σε ένα Ναό κάποιος παντρεύεται στις 18:00.
Και κάποιος άλλος στον ίδιο Ναό Βαφτίζει το παιδί του στις 19:00.
Έτσι δεν γίνεται πάντα.
Συμπέρασμα πληρώνει και ο πρώτος κουμπάρος και ο δεύτερος.
Με την κρίση δεν υπάρχουν κουμπάροι και όταν έχουμε δυο μυστήρια Γάμος γονέων και μετά Βάφτιση παιδιού με τον ένα κουμπάρο πώς να πάρουμε δυο φορές χρήματα.
Όταν όμως γίνουν ξεχωριστές ημέρες αυτό γίνεται.

Ανώνυμος είπε...

Οι νόμοι και οι αποφάσεις σε αυτή τη χώρα τώρα και από την Εκκλησία ισχύουν για την "μαρίδα"-τους αδύνατους-τον απλό λαό που λέμε...τώρα για ένα προεστό που τα πίνουμε και τα σπάμε και μαζί άμα θέλουμε γίνονται...παπάδες.....!Άντε να βρεις το δίκιο σου!

υ.γ στον ανώνυμο 4:45 όταν κάτι απαγορεύεται απαγορεύεται. Σίγουρα θα υπήρχαν και άλλα ζευγάρια πλην προεστών βεβαίως βεβαίως που σίγουρα επι πληρωμή θα ήθελαν να τελέσουν εκεί το μυστήριο τους γάμο και βάπτιση! Το θέμα δεν είναι ποιός πληρώνει αλλά γιατί όταν κάτι απαγορεύεται, δεν απαγορεύεται για την "εξουσία". Ελλαδάραααα αυτό είναι το χάλι σου!

Ανώνυμος είπε...

Ας περιμένουμε την επίσημη απάντηση της τοπικής εκκλησίας. Μπορεί ο ιερέας που τέλεσε το μυστήριο να ενήργησε χωρίς άδεια του Μητροπολίτη. Το θέμα είναι ότι σε καιρούς κρίσης, η τοπική Εκκλησία στηρίζει εμάς τους φτωχούς. Μ ε τρόφιμα, χρήματα, φροντιστήρια για παιδιά. Και φυσίκα έχουμε έχουμε ένα Μητροπολίτη άξιο και δραστήριο. Που μάλιστα διαχείριζεται άριστα τα οικονομικά του. Οπότε μάλλον δεν το έκαανε για να πάρει προσωπικά χρήματα. Και επειδή τελευταία πολλά ακούγονται γύρω από την τοπική εκκλησία και κληρικούς της, ας μην πετάμε άδικα λάσπη στον ανεμιστήρα. Και φυσικά αγαπητέ Βοιωτέ καλό θα ήταν την επιστολή να την προωθήσεις και στην Ιερά Σύνοδο για να έχουμε μια απάντηση. Και φυσικά ποτέ φακελάκι ειδικά στην εκκλησία. Ο παπάς έχει μισθό νομίζω και τον πληρώνουμε εμείς οι πολίτες. Περιμένουμε τις απαντήσεις της Μητρόπολης

βοιωτός είπε...

8.47
Βεβαίως. Αναμένουμε με ενδιαφέρον την απάντηση της Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας.

Ανώνυμος είπε...

Δεν τιμανε τα ρουχα που φορανε οι παπαδες

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχετε καταλάβει ότι το θέμα μας δεν είναι κατά πόσο η εκκλησία το επιτρέπει και το εάν εμείς το θεωρούμε λογικό όλο αυτό. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν ζευγάρια που δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο ακριβώς λόγω της απόφασης της Μητρόπολης και ζευγάρια που το πετυχαίνουν όπως φαίνεται τελικά λόγω ονόματος και γνωριμιών!

Ανώνυμος είπε...

Επειδή γνωριζω την.περιπτωση γιατι δεν μας λεει ο ανωνυμος αναγνωστης που έκανε την καταγγελια οταν οι παπαδες λενε κ ξελενε ποιος θα την πληρωσει το ζευγαρι που κανονισε διχως να γνωριζει αν επιτρέπεται ή οχι ή ο παπας που απο την αρχη τους ειπε ναι για το διπλο μυστηριο!!

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα είναι σημαντικό...πρόκειται για θεσμό που είναι η Εκκλησία. Βοιωτέ επικοινώνησες με την Μητρόπολη
; Πρέπει να υπάρχει απάντηση. Και πρέπει να υπάρξει απάντηση και από την Ιερά Σύνοδο. Άμεσα! Το ποίμνιο ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΕΤΑΙ!

Ανώνυμος είπε...

Αρτζι βουρτσι και λουλας...

Ανώνυμος είπε...

Επισης οι παπαδες το ξεκινησαν αυτο με τα δυο μυστηρια το 2004 εγινε πρωτη φορα ειμασταν ευρωπεοι τοτε

Ανώνυμος είπε...

Στα πρωτοχριστιανικά μέχρι και τα ώριμα βυζαντινά χρόνια όλα τα μυστήρια τελούνταν κατά την διάρκεια της θείας Λειτουργίας. Αδυνατώ λοιπόν να κατανοήσω γιατι απαγορεύεται η τέλεση δύο μυστηρίων μαζί ή και διαδοχικά από την στιγμή που αν κάποιος αποφασίσει να παντρευτεί και να βαφτίσει το παιδί του μέσα και κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας θα τελεστούν και τα τέσσερα Μυστήρια δηλ, της Θείας Λειτουργίας, της Βαφτισης, του Χρίσματος και του Γάμου?

Ανώνυμος είπε...

Πάντως θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι !!! Η Εκκλησία (όχι η διοικούσα) είναι Θεανθρώπινος οργανισμός και λειτουργεί και δρά με βάση το Ευαγγέλιο και τους Θείους και Ιερούς Κανόνες, που θεσπίστηκαν από Οικουμενικές Συνόδους και τους Πετέρες της εκκλησίας. Δεν μπορούμε λοιπόν να απαιτούμε να έρχονται όλα αυτά στα δικά μας μέτρα και σταθμά αλλά αφού θέλουμε να είμαστε μέλη της τα αποδεχόμαστε χωρίς δεύτερη κουβέντα (Αναφέρομαι στο Δόγμα και στις Ιεροπραξίες) Αν δεν μας αρέσουν απλά φεύγουμε. Η προηγούμενη όμως απορία μου παραμένει!!!