Δυο τραγούδια
Τι γράφεις σε τέτοιες περιπτώσεις; Τίποτα. Ο,τι και να γράψω θα υπολείπεται της περίστασης, θα ενοχλεί, θα παραλλάσσει το νόημα της ίδιας της ποιητικής τέχνης, θα φαλτσάρει τις νότες, θα ακυρώνει το ζητούμενο: συγκίνηση και γιατί όχι νοσταλγία...
Πληροφοριακά μόνο ότι το δεύτερο ποίημα, με τον τίτλο "Εσμεράλδα" ο Νίκος Καββαδίας το αφιερώνει "Στο Γιώργο Σεφέρη". Είναι επίσης από την ποιητική συλλογή του ΠΟΥΣΙ, 1947. Φυσικά η μουσική είναι του Θάνου Μικρούτσικου.
Δείτε στροφή, απλώς συγκλονιστική.
Γράφει η προπέλα φεύγοντας ξοπίσω: "σε προδίνω",
Κι ο γρύλος το ξανασφυράει στριγγά του τιμονιού.
Μη φεύγεις. Πες μου, το 'πνιξες μια νύχτα στο Λονδίνο
ή στα βρωμιάρικα νερά κάποιου άλλου λιμανιού;
Για το πρώτο δείτε εδώ. Επεσε το πούσι αποβραδίς με την προσθήκη ότι τη μελοποίηση έχουν κάνει οι Ξέμπαρκοι (Ηλίας Αριώτης και Νότης Χασάπης) στον μοναδικό δίσκο που κυκλοφόρησαν το 1986 με τίτλο S/S ΙΟΝΙΟΝ 1934.
15 σχόλια:
Απολύτως άσχετο το θέμα, αλλά έχει ενδιαφέρον. Νέος Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας ο Παντελής Σκλιάς μέχρι την περασμένη βδομάδα Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς. Και ας γράφει το Βήμαonline ότι πάει στο Υπουργείο Μεταφορών.
Σωστά, αρίμνητε, μην ξεχνιόμαστε...
Καλα , γράψτε στις οικείες στήλες!
σωστά roza-lia, αλλά θα μας συγχωρήσεις όταν μάθεις ότι έγραψα το σημείωμα επειδή δεν είχε ακόμη αναρτήσει ο οικοδεσπότης μας (6.13μμ)το σχετικό θέμα. Εξάλλου είναι μια καλή προτροπή να διαβάζουμε προσεκτικά όλη τη viotia !!!:)
Εχει δίκαιο ο Αρίμνητος. Βέβαια έχω την (πραγματικότατη) δικαιολογία ότι άκουγα τα τραγούδια του Καββαδία που έχει μελοποιήσει ο Μικρούτσικος αλλά και άλλοι και δεν ήξερα ποιο να διαλέξω για το ποστ. Αγχωτική διαδικασία, που μόνο με τη σκέψη ότι θα επανέλθω περαιώθηκε.
ναι, ο.κ. αλλα αs δίνουμε και την ευκαιρία στον εαυτό μας, να τριγυρνά, να αλητεύει, να ονειρεύεται, να μετανιώνει, να απαιτεί, να θυμώνει.
Βοιωτέ,θα το εκλάβω ως υπόσχεση.
Στο πρώτο τραγούδι, το "πούσι", την μελοποίηση έκαναν οι "ξέμπαρκοι" (Ηλίας Αριώτης και Νότης Χασάπης)κι οχι η Μαριζα Κωχ, η οποία έχει μελοποιήσει θαυμάσια κάποια άλλα ποιήματα του Ν.Καβαδία. Ο δίσκος είναι ο "S/S ΙΟΝΙΟΝ 1934" και κυκλοφόρησε το 1986.
Δεν νομίζω, ανώνυμε. Θα το ξαναδώ πάντως. Η ερμηνεία είναι από του Ξέμπαρκους.
Υπάρχει άλλη μελοποίηση του ίδιου ποιήματος από την Μαρίζα Κώχ, όπως υπάρχουν και μελοποιημένα ποιήματα της ίδιας, τα οποία αργότερα μελοποίησε και ο Θ. Μικρούτσικος. Αυτό ίσως σε μπερδεύει. Η συγκεκριμένη πάντως είναι από τους "ξέμπαρκους".
Εξαιρετικά επίσης είναι το yara-yara και η θεσσαλονίκη ...που μοναχά της πρέπει το καράβι και μην τολμήσεις να τη δεις ποτέ απ τη στεριά...
Εχεις δίκαιο ανώνυμε. Ημουν σίγουρος οτι είναι διασκευή του τραγουδιού της Μαρίζας αλλά φαίεται αυτό το πώς το λένε..., το γήρας... δεν έρχεται φόνο ή τόνο ή κάτι τέλος, πάντων. Το διορθώνω. Καλοί οι Ξέμπαρκοι.
Πρώτα βρήκαν το όνομα κι έγραφαν έτσι, ή η μουσική που έγραψαν αιχμηρή και καθαρά συναισθηματική, χωρίς καθόλου φτιασίδι τους οδήγησε στο όνομα;
πάντως τόσο συναίσθημα να αποδίδεται με τόση σκληρότητα, είναι τόσο λιτό, απέριττο και καθαρό που σε κάνει λίγο ενοχικό.
και τελικά δεν τα κατάφερε να πεθάνει όπως ήθελε.έζησε όμως φαντάζομαι έτσι κι αυτό είναι το παν, βοιωτέ.
Στον πολύ γλυκό άνθρωπο που γνώρισα, χρόνια πριν και που η καμπύλη του ενδιαφέροντος όλο και ανηφορίζει, εύχομαι η μαχητική και γεμάτη ήθος πορεία της ζωής του να συνεχιστεί.
η αξία λάμπει και μέσα στη λάσπη.
εγώ θα είμαι πάντα εκεί.
χρόνια πολλά.
Δημοσίευση σχολίου