Διεθνείς πτήσεις από την Κωπαΐδα!
Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας έχει αναλάβει την πρωτοβουλία για τη δημιουργία διεθνούς αεροδρομίου στην Κωπαίδα!!!
Πλώρη για τη δημιουργία ενός νέου διεθνούς αεροδρομίου στην περιοχή της Κωπαΐδας Βοιωτίας, το οποίο θα αποτελέσει καταφύγιο για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και τα αεροπλάνα της γενικής αεροπορίας, βάζουν ιδιώτες επιχειρηματίες.
Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου, που θα λειτουργεί ανταγωνιστικά σε σχέση με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας, έχει αναλάβει Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας- πρώην πιλότος, ενώ πίσω του φαίνεται πως βρίσκονται αεροπορικές εταιρείες που διαμαρτύρονται ότι σήμερα δεν μπορούν να προσεγγίσουν το αεροδρόμιο των Σπάτων λόγω των υψηλών τελών. Ήδη, ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας τα τελευταία χρόνια δημιούργησε και λειτουργεί στην ίδια περιοχή αερολιμένα για την εξυπηρέτηση μικρών αεροσκαφών.
Το όλο εγχείρημα για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου στην Κωπαΐδα προωθεί και ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών (ΣΑΑΕ), μέλη της διοίκησης του οποίου αποκάλυψαν χθες ότι οι ιδιοκτήτες του συγκεκριμένου ιδιωτικού αεροδρομίου έχουν ήδη κάνει τις πρώτες επαφές με κυβερνητικά στελέχη.
Μικρός διάδρομος
Σημειώνεται ότι η απόσταση του αεροδρομίου γενικής αεροπορίας που υπάρχει σήμερα στην Κωπαΐδα είναι 102 χιλιόμετρα από την Αθήνα και δεν εμπίπτει στις απαγορεύσεις που υπάρχουν στη σύμβαση για τη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Η έκταση του σημερινού αεροδρομίου είναι 130 στρέμματα, ενώ διαθέτει διάδρομο προσγειώσεων και απογειώσεων μήκους περίπου 1.000 μέτρων. Σύμφωνα με επιχειρηματικούς κύκλους, έχουν ήδη βρεθεί τα ιδιωτικά κεφάλαια, με τα οποία θα μπορέσει να υλοποιηθεί η επένδυση χωρίς καθυστερήσεις. Εάν δοθεί το πράσινο φως από την κυβέρνηση, το νέο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σε διάστημα 2-3 ετών από σήμερα.
Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση της επένδυσης, η άδεια κατηγορίας Β2 (για μικρά αεροσκάφη) που έχει δοθεί σήμερα στο αεροδρόμιο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα αναβαθμιστεί στην κατηγορία Α1, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται πλέον και μεγάλα αεροσκάφη. Στην περίπτωση αυτή, οι ενδιαφερόμενοι έχουν ήδη έτοιμο σχέδιο για την αγορά άλλων περίπου 700 στρεμμάτων στην περιοχή. Η έκταση αυτή θα διευκολύνει την κατασκευή επιπλέον 1.600 μέτρων διαδρόμου προσγειώσεων- απογειώσεων, ώστε το συνολικό του μήκος να φτάσει τα 2.600 μέτρα, που απαιτούν οι διεθνείς κανονισμοί αεροπλοΐας.
Πολιτική βούληση
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε χθες ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών Ντίνος Φραντζεσκάκης, «αυτό που χρειάζεται είναι η πολιτική βούληση». Τα αποτελέσματα από την τόνωση του τουρισμού θα είναι τεράστια, ανέφερε ο κ. Φραντζεσκάκης και συμπλήρωσε: «Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι σήμερα το ακριβότερο στην Ευρώπη και εντελώς απροσπέλαστο από εταιρείες χαμηλού κόστους, ενώ ως χώρα πρωτοτυπήσαμε και αποφασίσαμε να κλείσουμε το Ελληνικό, ένα έτοιμο αεροδρόμιο, το οποίο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει άλλες ανάγκες. Δεν μπορεί μια χώρα σαν την Ελλάδα με το 80% του τουρισμού της να είναι αερομεταφερόμενο να μην μπορεί να φιλοξενήσει τη Ryanair ή να έχει καθημερινά μόνο τέσσερις πτήσεις της ΕasyJet όταν θα μπορούσε να έχει 40».
Δίπλα στην Εθνική Οδό
Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι του ΣΑΑΕ, το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετείται από την Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας που βρίσκεται πολύ κοντά, καθώς και από τον προαστιακό σιδηρόδρομο ο οποίος με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης θα συνδέει τον αερολιμένα με την Αθήνα σε χρόνο λιγότερο από μια ώρα. Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΣΑΑΕ προέβλεψε ότι το μέλλον ορισμένων μικρών αεροπορικών εταιρειών λόγω της συνεχιζόμενης ανόδου της τιμής του πετρελαίου θα είναι εξαιρετικά δύσκολο. Κι αυτό, καθώς ήδη το κόστος των καυσίμων αντιστοιχεί σήμερα στο 28%- 30% των λειτουργικών δαπανών των αεροπορικών εταιρειών, όταν πριν από λίγο καιρό το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 10%. Η διοίκηση του ΣΑΑΕ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να μπουν λουκέτα σε αεροπορικές εταιρείες λόγω της πετρελαϊκής κρίσης.
Πηγή: εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" 11/06/08
10 σχόλια:
Ευχαριστούμε τον apollo.
ΒΤW Βοιωτέ, η σύμβαση ανάπτυξης του "Ελ. Βενιζέλος" δεν θέτει περιορισμούς απόστασης στην ανάπτυξη αεροδρομίων από ιδιώτες.
Οι χρεώσεις του "Ελ. Βενιζέλος" είναι εξωφρενικά υψηλές και όχι μόνο για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες κι αυτό βοηθάει. Βέβαια, η ανάπτυξη αεροδρομίου δεν είναι απλή υπόθεση και προσωπικά δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι ένας ιδιώτης επιχειρηματίας θα αναλάμβανε τέτοιο ρίσκο. Η απόσταση από Αθήνα είναι μεγάλη αλλά πάντως δεν είναι απαγορευτική για τα δεδομένα των εταιρειών χαμηλού κόστους, η Ryanair πχ. για Βαρκελώνη πετάει στο αεροδρόμιο της Χιρόνα. Αν υπήρχε τραίνο (1 ώρα και κάτι από Αθήνα) θα ήταν πολύ καλύτερη η κατάσταση. Ίδωμεν!
Τώρα θα πω κακία: ελληνοαμερικανός κάτι μου κάνει.
Φεύγει από τον παράδεισο των μπίζνες για να έρθει στη μίζα καιτη διαπλοκή. Ξέρω γω, μακάρι ο άνθρωπος.
Το τρένο είναι αλληλεπίδραση. Το ένα φέρνει το άλλο, το ζήτημα έιναι ότι δεν αποφασίζεται κάποιο να έρθει πρώτο.
Μίζα και διαπλοκή χρειάζεται για να κάνεις μπιζνες με το δημόσιο - όπως θέλουν να κάνουν σχεδόν όλοι δηλαδή! Ο εν λόγω επιχειρηματίας διέγνωσε ένα κενό στην αγορά και το εκμεταλλεύτηκε επιδέξια. Το μικρό αεροδρόμιο (προφανώς πρόκειται για τον "Ίκαρο" - www.airsafety.gr) μάλλον πάει καλά και ως γνωστόν τρώγοντας έρχεται η όρεξη. Ο διάδρομος πάντως φαίνεται να αρκεί για ελικοφόρα επιβατικά (ATR, Dash) οπότε χρειάζεται απλά κάποια αναβάθμιση του εξοπλισμού και των κτιριακών για να αρχίσει να εξυπηρετεί δρομολόγια!
Α, και κάτι ακόμη, η ενασχόληση με τα αεροπορικά δεν είναι μόνο μπίζνες, είναι και λίγο τρέλα (με την καλή έννοια).
Επίσης, μιας και μόλις είδα το σχετικό δημοσίευμα στα "Νέα", ούτε "εφεδρικός" διάδρομος χρειάζεται, ούτε ξενοδοχείο, ούτε εμπορικό κέντρο για να λειτουργήσει αεροδρόμιο με πτήσεις εξωτερικού (όχι διεθνές, αυτό είναι άλλο πράγμα). Το δύσκολο θα είναι να πάρει άδεια "θεσμοθετημένου σημείου εισόδου" ώστε να γίνονται πτήσεις εξωτερικού, γιατί η εταιρεία του "Βενιζέλος" θα το πολεμήσει.
Αν υπάρχει αεροπορική εταιρεία από πίσω, "βρωμάει" Ryanair - γι' αυτό ας κρατάμε μικρό καλάθι.
Όταν ήρθε αντίστοιχη πρόταση από τον Εμπορικό Σύλλογο Λιβαδειάς κάποιοι βιάστηκαν να τους χαρακτηρίσουν γραφικούς. Τώρα το γεγονός ότι υπάρχει αρχικά επενδυτικό ενδιαφέρον, ασχέτως αν θα υλοποιηθεί, θα πρέπει να προβληματίσει τους κρίνοντες…
Μέτοικε,
η διάκριση δημοσίου και ιδιωτικού στην Έλλάδα και στη Βοιωτία δεν είναι τόσον εμφανής.
Για το αεροδρόμιο δεν θα χρειαστείς άδειες από υπηρεσίες της Νομαρχίας Βοιωτίας; Από τον οικείο Δήμο; Από την Περιφέρεια; Ασε τώρα ΥΠΑ, υπουργεία κ.λπ.
Αρα ο άνθρωπος αυτός μπλέκει.
Μακάρι είπα ο άνθρωπος να έχει τα ψυχικά και τα... υλικά αποθέματα ώστε να ολοκληρώσει την επένδυσή του.
Ενεργέ Δημότη, η πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου, αν δεν κάνω λάθος, αφορούσε διεθνές αεροδρόμιο που θα γινόταν με κρατικά κεφάλαια, όχι ένα μικρό περιφερειακό αεροδρόμιο που θα γινόταν με ιδιωτικά κεφάλαια. Η διαφορά είναι κολοσσιαία.
Βοιωτέ, ο άνθρωπος ήδη έχει μπλέξει με την κρατική γραφειοκρατία αφού ήδη έχει άδεια για το αεροδρόμιο. Και φαίνεται πως τα έχει καταφέρει καλά. Αν θα προχωρήσει είναι διαφορετικό ζήτημα με δεδομένη την κρίση των αερομεταφορών.
Η προσπάθεια πάντως μοιάζει πολύ περισσότερο αξιόπιστη από το αλήστου μνήμης αυτοκινητοδρόμιο. Ο επιχειρηματίας φαίνεται να γνωρίζει το χώρο και πηγαίνει βήμα - βήμα, δεν πάει από την αρχή να φτιάξει έναν ανταγωνιστή του "Βενιζέλος".
Και είναι όντως αξιοπρεπέστατη προσπάθεια καθώς καλύπτει σημαντικό κενό στις αερομεταφορές.
Δεν έχει μπλέξει ακόμα τόσο πολύ, το θέμα είναι ήδη στον Καραμανλή. Πολύ καλές πληροφορίες (και είναι) αναφέρουν ότι ήδη έχει γίνει εισήγηση στον Καραμανλή από τον Χατζηδάκη. Πρός το παρόν το μόνο σοβαρό εμπόδιο που απασχολεί την κυβέρνηση και ενδεχομένως να οδηγήσει σε ναυάγιο την πρόταση είναι ότι λειτουργεί σχετικά κοντά το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τανάγρας.
Πάντως το θέμα συζητείται έντονα σε κύκλους που έχουν συμφέροντα όπως Έλληνες, Κύπριοι και ξένοι επιχειρηματίες, μέτοχοι και ιδιοκτήτες μικρών αεροπορικών εταιριών, τουριστικές εταιρίες, μεταφορικές εταιρίες, εταιρίες logistics που τα τελευταία χρόνια επενδύουν ή σχεδιάζουν να επενδύσουν πολλά στην περιοχή (εθνική οδός από Σχηματάρι ως Θήβα). Όλοι αυτοί παρότι δεν έχουν ακόμα πιέσει συντονισμένα την κυβέρνηση αποτελούν σημαντικό πόλο.
Η άποψη μου είναι ότι αν ξεπεραστεί το εμπόδιο Τανάγρα ο δρόμος θα είναι ανοιχτός. Γεωγραφικά η περιοχή είναι κατάλληλη λόγω μορφολογίας του εδάφους, η απόσταση από την πρωτεύουσα ανάλογη με άλλα περιφερειακά αεροδρόμια πρωτευουσών ευρωπαϊκών χωρών, η γη φτηνότερη από άλλες περιοχές, τα οφέλη για την οικονομία και τα συμφέροντα μεγάλα, συνεπώς ανάλογες θα είναι και οι πιέσεις.
Αν λέγεται ότι το μόνο σοβαρό εμπόδιο είναι η Τανάγρα τότε πρόκειται για πρόσχημα που κάτι άλλο κρύβει. Αν μιλάμε για τον "Ίκαρο" απέχει περί τα 40 χλμ από την Τανάγρα, απόσταση που είναι μεγαλύτερη από την απόσταση πχ. Heathrow - London City που δεν εμποδίζει το ένα τη λειτουργία του άλλου. Το μόνο πραγματικό πρόβλημα είναι η απόσταση από την Αθήνα. Ό,τι και να λέμε, 100 χλμ είναι μεγάλη απόσταση, ακόμη και για τα δεδομένα της Ryanair. Ένα αεροδρόμιο στην Καπαΐδα πάντως θα μπορούσε να δώσει σημαντική ώθηση στον τουρισμό - αρκεί αν ξεφύγουμε από την στενή αντίληψη ότι τουρισμός είναι μόνο ήλιος και θάλασσα, Ιούλιος και Αύγουστος.
Δημοσίευση σχολίου