Για τα καταστήματα της Κρύας
«Εχετε βεβαρημένο …ποινικό μητρώο. Σαραντα-τόσα χρόνια στο ΞΕΝΙΑ και δεν έχετε τοποθετήσει ούτε ένα καρφί». Αυτή ήταν η φράση που, σύμφωνα με τον δήμαρχο Λεβαδέων κ. Τσιφή, συνόδεψε την προς το παρόν άρνηση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης να παραχωρήσει το δικαίωμα υπεκμίσθωσης του ΞΕΝΙΑ στον Δήμο Λιβαδειάς. Η διαπίστωση της ΕΤΑ είναι και εύλογη και αληθινή. Τώρα ο Δήμος –που φέρει τεράστιες ευθύνες για την κατάληξη της υπόθεσης, αλλά ας μην προτρέχουμε- πρέπει να πιέσει για τον όσο το δυνατόν ταχύτερη λειτουργία του ΞΕΝΙΑ έστω και σε κεντρικά πλαίσια.
Αντίθετα η ΕΤΑ παραχώρησε στον Δήμο Λιβαδειάς το δικαίωμα να υπεκμισθώσει σε ιδιώτες τον Νερόμυλο και την Νεροτριβή μέχρι το 2019. Η αποδοχή της παραχώρησης έγινε από τη Δημοτικό Συμβούλιο στις 25 Ιουνίου με τις ψήφους της δημοτικής πλειοψηφίας και τώρα ο Δήμος Λεβαδέων θα προχωρήσει σε δημοπρασία ώστε να αναδειχθεί ο πλειοδότης που θα εκμισθώσει το καθένα από τα καταστήματα.
Επειδή για το ζήτημα έγινε μεγάλη συζήτηση, ας δούμε μερικές αλήθειες πέρα και έξω από πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα μερικές αλήθειες που κανείς άλλος δεν θα σας πει.
Αλήθεια πρώτη. Τα καταστήματα –καλώς ή κακώς- ανήκουν στην Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης. Οπότε τα περί «ξεπουλήματος» απλώς δεν ισχύουν. Για να ξεπουλήσεις κάτι πρέπει να σου ανήκει.
Αλήθεια δεύτερη. Η ΕΤΑ στη βάση της ιδιοκτησίας δεν ζητεί/συζητεί τροποποιήσεις στις χρήσεις των καταστημάτων ή προτάσεις αξιοποίησης αλλά έγκριση της απόφασής της για παραχώρηση/εκμίσθωση. Οπότε η συζήτηση είναι λίγο "να 'χαμε να λέγαμε".
Αλήθεια τρίτη. Ηδη η εμπειρία μας αποδεικνύει ότι ο Δήμος δεν μπορεί να λειτουργήσει τα καταστήματα. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στη Λιβαδειά, όπως θα σας πουν διάφοροι καλοθελητές. Συμβαίνει παντού. Και το ζήτημα της διαχείρισης τέτοιων καταστημάτων έχει λυθεί παντού, σε όλο τον κόσμο. Εκτός από την Ελλάδα που πεισματικά επιμένει σε λύσεις αντιπαραγωγικές και εν τέλει (όπως έγινε στη Λιβαδειά επί Ρούσσαρη και κατέληξε επί Τσιφή) εξευτελιστικές για την πόλη, για τους εργαζομένους, για τους δημότες.
Αλήθεια τέταρτη. Η πρόταση για αξιοποίηση των καταστημάτων ως χώρων πολιτισμού, όπως είπαμε δεν στέκουν καθώς η ΕΤΑ παραχωρεί το Νερόμυλο λ.χ. ως εστιατόριο-μπαρ, δεν διαπραγματεύεται τη χρήση δηλαδή.
Ακόμη όμως κι αν υποτεθεί ότι ο Δήμος είχε τη δυνατότητα πίεσης η πρόταση δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Η κρατικοδίαιτη και ως εκ τούτου χειραγωγήσιμη πολιτιστική δράση -κατάλοιπο κι αυτή του 20ού αιώνα- έχει επίσης εγκαταλειφθεί ως πρακτική και μόνο στην Ελλάδα καταχρεωμένοι Δήμοι διοργανώνουν χαμηλού συνήθως επιπέδου αλλά υψηλού προϋπολογισμού εκδηλώσεις τις οποίες εκ των υστέρων πληρώνουν οι αγρίως φορολογούμενοι δημότες.
Το πρόβλημα με τον πολιτισμό στην Ελλάδα και στη Λιβαδειά είναι ότι το πολιτιστικό προϊόν που παράγεται είναι χαμηλής αξίας και όχι οι χώροι. Και αυτό συμβαίνει διότι οι κάθε λογής ασχολούμενοι με τον πολιτισμό έχουν την απαίτηση να επιδοτούνται άμεσα ή έμμεσα από το Δημόσιο. Δεν υπήρχαν δημόσια πολιτιστικά κέντρα τη δεκαετία του '60 άλλωστε.
Αλήθεια πέμπτη. Φαίνεται ελκυστική η λύση της σύμπραξης Δήμου/ιδιωτών και σίγουρα είναι η οικονομικώς βέλτιστη για τα συμφέροντα του Δήμου. Όμως προϋποθέτει χρηστή δημοτική αρχή, πράγμα που στη Λιβαδειά μόνο ως εξαίρεση μπορεί να αναμένεται. Φυσικά και εδώ ισχύει η παρατήρηση ότι η ΕΤΑ δεν διαπραγματεύεται τους όρους παραχώρησης οπότε η πρόταση περί κωλυσιεργίας δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.
Συνελόντι ειπείν η υπεκμίσθωση των καταστημάτων σε ιδιώτες επενδυτές είναι η λύση που εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον αυτή τη στιγμή.
Εκείνο που πρέπει να διασφαλιστεί είναι μια έντιμη διαδικασία εκμίσθωσης με καθαρούς όρους και μεγάλη συμμετοχή. Εδώ είμαστε για να βοηθήσουμε.
Επίσης ίσως πρέπει να εξεταστεί από τις δημοτικές παρατάξεις η πρόταση που σήμερα διατυπώνει η viotia: Τα χρήματα που ο Δήμος Λεβαδέων θα εισπράττει από τα ενοίκια του Νερόμυλου και τη Νεροτριβής να τοποθετούνται σε ειδικό λογαριασμό και να χρησιμοποιούνται αποκλειστικώς για την αποπληρωμή των χρεών του Δήμου και όχι για την εξυπηρέτηση των πολιτικών φίλων του εκάστοτε δημάρχου.
ΥΓ: Για τεράστιο θέμα του ΞΕΝΙΑ και τις ευθύνες ενός εκάστου θα επανέλθουμε.
YΓ2: Δείτε και τις πολύ σημαντικές ψηφοφορίες πάνω αριστερά και ψηφίστε.
5 σχόλια:
Οποιος φίλος γραφίστας μπορεί ας στείλει ένα διαδημιστισκό για τον Νερόμυλο και την Νεροτριβή, να το αναρτήσουμε.
Αρά δικαιώνεται με τον πιό πανηγυρικό τρόπο η πολιτική του Τσιφή όπως την έθεσε από την αρχή
Οσό για σένα Βοιωτάκο, εγκαιρά την έκανες με ελαφρά πηδαματάκια και άλλαξες την λαικίστικη θέση σου για λάθους χειρίσμους του ΤΣΙΦΗ στα πάντα.
Αντί να έχεις τα κότσια να βγείς να πείς από την αρχή ότι ήταν μονόδρομος η λύση που επέλεξε ο Τσίφης μας ζάλισες τα ουπάλα ένα χρόνο τώρα με τις αυθαιρεσίες σου και τους λαικισμούς σου εναντίον του ΤΣΙΦΗ.
Είσαι υπόλογος και εσύ και ο φιλαράκος σου ο Μέτοικος σε όλη την Κοινωνιά της βοιωτίας..
Πρέπει να ζητήσεις ΣΥΓΝΩΜΗ και να το κλείσεις μετά το μαγαζί σου που εξυπηρετεί αποκλειστικά τον ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΑΚΙΑ..
ΖΗΤΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΤΩΡΑ αλλιώς θα μας έχεις συνεχώς απέναντι για τα πολιτικά παιχνίδια που παίζεις..
Σταθερός στην ανοησία, μιχάλη.
Να σου πω ότι δεν το περίμενα, θα σου πω ψέματα...
Να τον χαίρεσαι Μιχαλάκη τον γελωτοποιό της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Όλη η κεντρική Ελλάδα αλλά και όλη η Ελλάδα θαύμασε χθες τον μέγα πολιτικό άνδρα, τον Μήτσο τον Μητσάκο καλέ, στις δηλώσεις του στο STAR Κεντρικής Ελλάδος. Είχαν πολύ γέλιο αλλά και πολύ κλάμα και ντροπή από όλους μας.
Καλά δεν ντρέπεσαι που έχεις τέτοιον δήμαρχο;
Για να είναι (συν)υπόλογος μαζί με το Βοιωτό σε όλη την Κοινωνία της Βοιωτίας (κόψε κάτι ρε Μιχαλάκη) πάει να πει πως πρέπει να κατέχω (κατάχουμε) ισχυρή εξουσία. Και καλά ο Βοιωτός που διαχειρίζεται ένα blog, ένας ταπεινός σχολιογράφος σαν την αφεντιά μου; Τόσο μεγάλο κύρος και επιρροή έχουν τα σχόλιά μου που με καθιστούν υπόλογο; Για φαντάσου!
Επί της ουσίας τώρα. Απ' ό,τι φαίνεται οι όροι της υπεκμίσθωσης υπαγορεύονται από την ΕΤΑ, πράγμα που σημαίνει ότι ο Δήμος λειτουργεί ως εντολέας της. Δεν ήξερα ότι "πανηγυρική δικαίωση της πολιτικής Τσιφή" είναι να γίνει ο Δήμος μεσίτης της ΕΤΑ. Για μένα αυτό σημαίνει "πιάσαμε πάτο".
Δημοσίευση σχολίου