Η ανάγκη επανίδρυσης και ιδεολογικής ανασυγκρότησης της Νέας Δημοκρατίας
Δεν θα το πιστέψετε, αλλά η Νέα Μεταπολίτευση άρχισε. Παρά την επιφανειακή σταθερότητα (=υπάρχει κυβέρνηση), το πολιτικό σκηνικό βρίσκεται σε έναν αέναο κύκλο ανασύνταξης και ρευστοποίησης, μέχρι «να κάτσει κάπου η μπίλια».
Ολόκληρος ο χώρος της Κεντροαριστεράς βράζει, με τον Βενιζέλο να μην μπορεί να ελέγξει την διάλυση του ΠΑΣΟΚ, τις κινήσεις για την συγκρότηση ενός νέου κεντροαριστερού φορέα εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ να εντείνονται μετά τα μπάνια του λαού και τον ΣΥΡΙΖΑ να προσπαθεί να ξανα- εφεύρει τον εαυτό του για να γίνει σοβαρό κόμμα αντιπολίτευσης, επειδή πρώτος ο Τσίπρας γνωρίζει ότι αν συνεχίσει να ελέγχεται από τις Συνιστώσες θα είναι ακίνδυνος.
Στην Κεντροδεξιά, από την άλλη μεριά,συμβαίνουν συνταρακτικά πράγματα. Η ΝΔ έχασε προ πολλού την ιδεολογική πρωτοκαθεδρία (σιγά το νέο, θα πείτε) και βλέπει έντρομη να λεηλατείται ο χώρος της από την Χρυσή Αυγή και τους ΑΝΕΛ. Είναι πρόωρο να πούμε τι θα συμβεί, σηκώνουμε ψηλά τα χέρια. Όμως η τυχοδιωκτική πολιτική της Χρυσής Αυγής και των ΑΝΕΛ και η ευκαιριακή συγκρότηση – ιδίως των δεύτερων – σε θα οδηγήσει αργά ή γρήγορα στην εμφάνιση ενός νέου φορέα που με όπλο τον σκληρό πατριωτισμό θα στριμώξει κι άλλο και στα σοβαρά πλέον τη ΝΔ, αν η τελευταία δεν αντιδράσει. Ο κίνδυνος αυτός θα μεγαλώνει όσο η ΝΔ θα περιορίζεται στην διαχείριση της οικονομίας (και του συστήματος) όπως βλέπουμε να συμβαίνει τις πρώτες ημέρες της νέας κυβέρνησης.
Όπως έχει αναλυθεί πολλάκις στο Antinews, η ΝΔ οφείλει το ποσοστό της στους χειρισμούς τού Αντώνη Σαμαρά και στην παλαβομάρα τού ΣΥΡΙΖΑ. Αλλιώς θα φλέρταρε με μονοψήφιο ποσοστό, όπως φλέρταρε άλλωστε το ΠΑΣΟΚ . Οι νεοδημοκράτες όμως συνεχίζουν να κινούνται με τον αέρα κραταιού κόμματος εξουσίας και αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα θα κοιτάζουν γύρω τους έκπληκτοι από τις σφαλιάρες που θα τρώνε σερ λίγο από τις παλιοκαραβάνες του συστήματος ΠΑΣΟΚ, όπως επί κυβέρνησης Καραμανλή.
Όπως έχει επίσης αναλυθεί πολλάκις στο Antinews, ο Αντώνης Σαμαράς οφείλει να επανιδρύσει πλήρως το κόμμα του, όπως έκανε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής… δύο φορές: διαλύοντας τον Εθνικό Συναγερμό για να δομήσει την ΕΡΕ, και δημιουργώντας την ΝΔ από τις στάχτες τής ΕΡΕ. Αντί όμως να επανιδρύεται η ΝΔ, επανιδρύονται όλοι οι άλλοι και η ΝΔ …αναπαλαιώνεται (βλέπε ορισμένες τραγικές υποψηφιότητες για την θέση του νέου Γραμματέα)
Πέρα από την ριζική επανίδρυση τού κόμματος οργανωτικά και στελεχιακά, χρειάζεται και μια πραγματική ιδεολογική ανασυγκρότηση για να μην είναι «κούφιο» το εγχείρημα. Ο εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής δεν ήταν ακριβώς γεννήτωρ ιδεολογίας, και αυτό σίγουρα συνεισέφερε στο επίτευγμα τού ΠΑΣΟΚ να τον προσπεράσει και να καταστήσει την ΝΔ «δεύτερο βιολί» τής Μεταπολίτευσης. Η κεντροδεξιά οφείλει να θυμηθεί τι σημαίνει «ιδεολογία» αν θέλει να έχει μέλλον, και αυτό δεν είναι ό,τι πιο εύκολο μετά από κάποιες δεκαετίες λήθης. Έχουν γίνει κάποια σημαντικά βήματα από τον Αντώνη Σαμαρά, αλλά το εγχείρημα έχει πολύ δρόμο ακόμη. Είναι πραγματικά τραγικό και για τη ΝΔ και για τον τόπο να ευδοκιμούν οι φασιστικές απόψεις της Χρυσής Αυγής και αν αυτό δεν είναι ιδεολογική ήττα της ΝΔ, τότε τι είναι;
Νύξεις ιδεολογικής ανασυγκρότησης και διαχείριση τού παρελθόντος
Στη συνέχεια καταθέτουμε κάποιες αφετηριακές νύξεις για το τι σημαίνει «ιδεολογική ανασυγκρότηση», με παραδειγματικό σημείο εστίασης την διαχείριση τού παρελθόντος..
Είναι αλήθεια ότι επί προεδρίας τού Αντώνη Σαμαρά έλαβαν χώρα κάποιες σοβαρές αλλαγές:
–Εγκαταλείφθηκε η ιδεολογία τής μη-ιδεολογίας, ήτοι το νεφέλωμα τού «μεσαίου χώρου».
–Επαναδιατυπώθηκε η ιδεολογική ταυτότητα τού κόμματος ως «κοινωνικός φιλελευθερισμός», λαμβάνοντας συγκεκριμένο περιεχόμενο σε άπειρες ομιλίες τού Αντώνη Σαμαρά.
- Εισήχθη το πολιτικό πρόταγμα τής «Νέας Μεταπολίτευσης», άρα και τής ριζικής πολιτικής μεταρρύθμισης (καίριας σημασίας ιδέα, πού ανάθεμα αν καταλάβαιναν το περιεχόμενό της οι κομματάνθρωποι πού τήν αναμασούσαν. Παιδιά, δεν ήταν σύνθημα!)
- Μπολιάστηκε ο λόγος τού τότε αρχηγού τής αξιωματικής αντιπολιτεύσεως με πρωτόγνωρες μέχρι τότε για αρχηγό κόμματος εξουσίας πατριωτικές αναφορές.
Μολαταύτα, αυτά, δεν επαρκούν για τη δόμηση ενός νέου πολιτικού χώρου ιδεολογικά ενεργού και δημιουργικού, μιας πραγματικά «νέας κεντροδεξιάς». Όχι μόνον διότι δεν δημιουργήθηκε η ανάγκη ιδεολογικής ζύμωσης τού όλου κόμματος (δεν δόθηκαν κίνητρα για κάτι τέτοιο, άρα οι πολλοί απλώς αδιαφόρησαν ή ενέταξαν κάποιες λέξεις ως κενά συνθήματα στους λόγους τους), μα δεν δόθηκαν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα: Για παράδειγμα, πώς ακριβώς συνδέεται η επανανακάλυψη τής παράδοσης και τής ελληνικότητας με το εισαγόμενο πρόταγμα τού φιλελευθερισμού;
Ζήτημα πρώτον, λοιπόν: Αποσαφήνιση του «κοινωνικού φιλελευθερισμού». Εδώ πρέπει να εμπεδωθεί η διάκριση ανάμεσα στην δημιουργική αφομοίωση των έξωθεν επιρροών και στην άκριτη μίμηση. Άλλο η σύνεση τού Κόνραντ Αντενάουερ, και άλλο η προτεσταντοκαθολική εκδοχή τής Χριστιανοδημοκρατίας του. Άλλο η πυγμή, το conviction politics και η εμμονή σε αξίες τής Μάργκαρετ Θάτσερ και άλλο ο ριζικά ατομοκεντρικός χαρακτήρας αυτών των αξιών. Άλλο η απέχθεια των φιλελευθέρων απέναντι στο νοσηρό κρατισμό και άλλο η επιτακτική ανάγκη κράτους δικαίου στη σημερινή εποχή.
Ζήτημα δεύτερον: Γονιμοποίηση των σημερινών πολιτικών αναζητήσεων με τα κείμενα – κειμήλια των πατριαρχών του ελληνισμού, τού στρατηγού Μακρυγιάννη, τού Ίωνος Δραγούμη, τού Οδυσσέα Ελύτη, τού Γιώργου Σεφέρη, κλπ κλπ. Ώστε να συγκροτηθεί ένα συνεπές ιδεολογικό πρόταγμα: Νέος Πατριωτισμός για την Ελλάδα του 2021. Και όχι να επιστρέφει ο πολιτικός λόγος σε επίπεδο εθνικόφρωνος γυμνασιάρχη τού ’50, με τους πολιτικούς δεκάρικους που διαβάζουμε καθημερινά
Νέος Πατριωτισμός σημαίνει μια ιδεολογία πού θα αναγνωρίζει την συνέχεια με το παρελθόν στην γλώσσα, στην ιστορία και στον πολιτισμό, στα «χούγια» μας, στα πλεονεκτήματά μας και στα μειονεκτήματά μας.
Μια ιδεολογία πού θα βλέπει το παρελθόν ως «αργόσυρτη διάρκεια» και γόνιμη σκυταλοδρομία από τα μινωικά και μυκηναϊκά χρόνια στην κλασική εποχή, στους ελληνιστικούς χρόνους, στην αυτοκρατορία τής Νέας Ρώμης-Κωνσταντινουπόλεως, στον εκπληκτικό πολιτισμό των υπόδουλων Ελλήνων τής τουρκοκρατίας και στην σημερινή ευρωπαϊκή Ελλάδα. Και όχι ως μια αερογέφυρα 2500 χρόνων κατ’ ευθείαν στους χιτώνες τού Περικλή χωρίς ενδιάμεσες στάσεις, όπως προστάζει ο γερμανικός νεοκλασικισμός τού εισαγόμενου κοραϊσμού (πού μας προέκυψε κρατική ιδεολογία, επικουρώντας αναπόφευκτα με το ψεύδος της στην γέννηση τού καθ’ ημάς εθνομηδενισμού).
Μια ιδεολογία πού θα διαβλέπει στην σύγκριση με τους παλαιότερους ιστορική ευθύνη αξιοπρέπειας και όχι πρόξενο συμπλεγματικής μειονεξίας ή ανώριμης άρνησης. Τι να κάνουμε, αφού «ερχόμαστε από μακριά» (Ελύτης) και «είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας» (Σεφέρης).
Αν σε αυτά διακρίνετε «θεωρητικολογίες άσχετες με την πολιτική», ώρα να θυμηθείτε ότι «πολιτική είναι η διαχείριση των συμβόλων»…
Πέρα από τους τροικανούς, μάλλον ήρθε, λοιπόν, και η ώρα και για την “επαναδιαπραγμάτευση” τής δικής μας πολιτικής ταυτότητας και κυρίως τού δικού μας πολιτικού «χώρου». Μακάρι να προκύψει περαιτέρω γόνιμος διάλογος και ζυμώσεις, μπας και γεννηθεί τό καινούργιο. Ελπίζουμε το κάλεσμα τού Antinews για δημόσιο διάλογο περί «νέας κεντροδεξιάς» να πιάσει τόπο και να βρει… συνενόχους
Οι έχοντες ώτα ακούειν, ακουέτωσαν.
FactorX – Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης
Υ.Γ. Το σημερινό μας πόνημα αφιερώνεται εξαιρετικά στα μέλη της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ που συνεδριάζουν την ερχόμενη εβδομάδα για την εκλογή νέου Γραμματέα του κόμματος. Έχουν αντιληφθεί τι συμβαίνει στον πυρήνα του κόμματος ή εξαντλούνται καθημερινώς με τα νέα κυβερνητικά τους καθήκοντα και την ψηφοθηρία;
Πηγή: www.antinews.gr
Στην Κεντροδεξιά, από την άλλη μεριά,συμβαίνουν συνταρακτικά πράγματα. Η ΝΔ έχασε προ πολλού την ιδεολογική πρωτοκαθεδρία (σιγά το νέο, θα πείτε) και βλέπει έντρομη να λεηλατείται ο χώρος της από την Χρυσή Αυγή και τους ΑΝΕΛ. Είναι πρόωρο να πούμε τι θα συμβεί, σηκώνουμε ψηλά τα χέρια. Όμως η τυχοδιωκτική πολιτική της Χρυσής Αυγής και των ΑΝΕΛ και η ευκαιριακή συγκρότηση – ιδίως των δεύτερων – σε θα οδηγήσει αργά ή γρήγορα στην εμφάνιση ενός νέου φορέα που με όπλο τον σκληρό πατριωτισμό θα στριμώξει κι άλλο και στα σοβαρά πλέον τη ΝΔ, αν η τελευταία δεν αντιδράσει. Ο κίνδυνος αυτός θα μεγαλώνει όσο η ΝΔ θα περιορίζεται στην διαχείριση της οικονομίας (και του συστήματος) όπως βλέπουμε να συμβαίνει τις πρώτες ημέρες της νέας κυβέρνησης.
Όπως έχει αναλυθεί πολλάκις στο Antinews, η ΝΔ οφείλει το ποσοστό της στους χειρισμούς τού Αντώνη Σαμαρά και στην παλαβομάρα τού ΣΥΡΙΖΑ. Αλλιώς θα φλέρταρε με μονοψήφιο ποσοστό, όπως φλέρταρε άλλωστε το ΠΑΣΟΚ . Οι νεοδημοκράτες όμως συνεχίζουν να κινούνται με τον αέρα κραταιού κόμματος εξουσίας και αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα θα κοιτάζουν γύρω τους έκπληκτοι από τις σφαλιάρες που θα τρώνε σερ λίγο από τις παλιοκαραβάνες του συστήματος ΠΑΣΟΚ, όπως επί κυβέρνησης Καραμανλή.
Όπως έχει επίσης αναλυθεί πολλάκις στο Antinews, ο Αντώνης Σαμαράς οφείλει να επανιδρύσει πλήρως το κόμμα του, όπως έκανε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής… δύο φορές: διαλύοντας τον Εθνικό Συναγερμό για να δομήσει την ΕΡΕ, και δημιουργώντας την ΝΔ από τις στάχτες τής ΕΡΕ. Αντί όμως να επανιδρύεται η ΝΔ, επανιδρύονται όλοι οι άλλοι και η ΝΔ …αναπαλαιώνεται (βλέπε ορισμένες τραγικές υποψηφιότητες για την θέση του νέου Γραμματέα)
Πέρα από την ριζική επανίδρυση τού κόμματος οργανωτικά και στελεχιακά, χρειάζεται και μια πραγματική ιδεολογική ανασυγκρότηση για να μην είναι «κούφιο» το εγχείρημα. Ο εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής δεν ήταν ακριβώς γεννήτωρ ιδεολογίας, και αυτό σίγουρα συνεισέφερε στο επίτευγμα τού ΠΑΣΟΚ να τον προσπεράσει και να καταστήσει την ΝΔ «δεύτερο βιολί» τής Μεταπολίτευσης. Η κεντροδεξιά οφείλει να θυμηθεί τι σημαίνει «ιδεολογία» αν θέλει να έχει μέλλον, και αυτό δεν είναι ό,τι πιο εύκολο μετά από κάποιες δεκαετίες λήθης. Έχουν γίνει κάποια σημαντικά βήματα από τον Αντώνη Σαμαρά, αλλά το εγχείρημα έχει πολύ δρόμο ακόμη. Είναι πραγματικά τραγικό και για τη ΝΔ και για τον τόπο να ευδοκιμούν οι φασιστικές απόψεις της Χρυσής Αυγής και αν αυτό δεν είναι ιδεολογική ήττα της ΝΔ, τότε τι είναι;
Νύξεις ιδεολογικής ανασυγκρότησης και διαχείριση τού παρελθόντος
Στη συνέχεια καταθέτουμε κάποιες αφετηριακές νύξεις για το τι σημαίνει «ιδεολογική ανασυγκρότηση», με παραδειγματικό σημείο εστίασης την διαχείριση τού παρελθόντος..
Είναι αλήθεια ότι επί προεδρίας τού Αντώνη Σαμαρά έλαβαν χώρα κάποιες σοβαρές αλλαγές:
–Εγκαταλείφθηκε η ιδεολογία τής μη-ιδεολογίας, ήτοι το νεφέλωμα τού «μεσαίου χώρου».
–Επαναδιατυπώθηκε η ιδεολογική ταυτότητα τού κόμματος ως «κοινωνικός φιλελευθερισμός», λαμβάνοντας συγκεκριμένο περιεχόμενο σε άπειρες ομιλίες τού Αντώνη Σαμαρά.
- Εισήχθη το πολιτικό πρόταγμα τής «Νέας Μεταπολίτευσης», άρα και τής ριζικής πολιτικής μεταρρύθμισης (καίριας σημασίας ιδέα, πού ανάθεμα αν καταλάβαιναν το περιεχόμενό της οι κομματάνθρωποι πού τήν αναμασούσαν. Παιδιά, δεν ήταν σύνθημα!)
- Μπολιάστηκε ο λόγος τού τότε αρχηγού τής αξιωματικής αντιπολιτεύσεως με πρωτόγνωρες μέχρι τότε για αρχηγό κόμματος εξουσίας πατριωτικές αναφορές.
Μολαταύτα, αυτά, δεν επαρκούν για τη δόμηση ενός νέου πολιτικού χώρου ιδεολογικά ενεργού και δημιουργικού, μιας πραγματικά «νέας κεντροδεξιάς». Όχι μόνον διότι δεν δημιουργήθηκε η ανάγκη ιδεολογικής ζύμωσης τού όλου κόμματος (δεν δόθηκαν κίνητρα για κάτι τέτοιο, άρα οι πολλοί απλώς αδιαφόρησαν ή ενέταξαν κάποιες λέξεις ως κενά συνθήματα στους λόγους τους), μα δεν δόθηκαν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα: Για παράδειγμα, πώς ακριβώς συνδέεται η επανανακάλυψη τής παράδοσης και τής ελληνικότητας με το εισαγόμενο πρόταγμα τού φιλελευθερισμού;
Ζήτημα πρώτον, λοιπόν: Αποσαφήνιση του «κοινωνικού φιλελευθερισμού». Εδώ πρέπει να εμπεδωθεί η διάκριση ανάμεσα στην δημιουργική αφομοίωση των έξωθεν επιρροών και στην άκριτη μίμηση. Άλλο η σύνεση τού Κόνραντ Αντενάουερ, και άλλο η προτεσταντοκαθολική εκδοχή τής Χριστιανοδημοκρατίας του. Άλλο η πυγμή, το conviction politics και η εμμονή σε αξίες τής Μάργκαρετ Θάτσερ και άλλο ο ριζικά ατομοκεντρικός χαρακτήρας αυτών των αξιών. Άλλο η απέχθεια των φιλελευθέρων απέναντι στο νοσηρό κρατισμό και άλλο η επιτακτική ανάγκη κράτους δικαίου στη σημερινή εποχή.
Ζήτημα δεύτερον: Γονιμοποίηση των σημερινών πολιτικών αναζητήσεων με τα κείμενα – κειμήλια των πατριαρχών του ελληνισμού, τού στρατηγού Μακρυγιάννη, τού Ίωνος Δραγούμη, τού Οδυσσέα Ελύτη, τού Γιώργου Σεφέρη, κλπ κλπ. Ώστε να συγκροτηθεί ένα συνεπές ιδεολογικό πρόταγμα: Νέος Πατριωτισμός για την Ελλάδα του 2021. Και όχι να επιστρέφει ο πολιτικός λόγος σε επίπεδο εθνικόφρωνος γυμνασιάρχη τού ’50, με τους πολιτικούς δεκάρικους που διαβάζουμε καθημερινά
Νέος Πατριωτισμός σημαίνει μια ιδεολογία πού θα αναγνωρίζει την συνέχεια με το παρελθόν στην γλώσσα, στην ιστορία και στον πολιτισμό, στα «χούγια» μας, στα πλεονεκτήματά μας και στα μειονεκτήματά μας.
Μια ιδεολογία πού θα βλέπει το παρελθόν ως «αργόσυρτη διάρκεια» και γόνιμη σκυταλοδρομία από τα μινωικά και μυκηναϊκά χρόνια στην κλασική εποχή, στους ελληνιστικούς χρόνους, στην αυτοκρατορία τής Νέας Ρώμης-Κωνσταντινουπόλεως, στον εκπληκτικό πολιτισμό των υπόδουλων Ελλήνων τής τουρκοκρατίας και στην σημερινή ευρωπαϊκή Ελλάδα. Και όχι ως μια αερογέφυρα 2500 χρόνων κατ’ ευθείαν στους χιτώνες τού Περικλή χωρίς ενδιάμεσες στάσεις, όπως προστάζει ο γερμανικός νεοκλασικισμός τού εισαγόμενου κοραϊσμού (πού μας προέκυψε κρατική ιδεολογία, επικουρώντας αναπόφευκτα με το ψεύδος της στην γέννηση τού καθ’ ημάς εθνομηδενισμού).
Μια ιδεολογία πού θα διαβλέπει στην σύγκριση με τους παλαιότερους ιστορική ευθύνη αξιοπρέπειας και όχι πρόξενο συμπλεγματικής μειονεξίας ή ανώριμης άρνησης. Τι να κάνουμε, αφού «ερχόμαστε από μακριά» (Ελύτης) και «είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας» (Σεφέρης).
Αν σε αυτά διακρίνετε «θεωρητικολογίες άσχετες με την πολιτική», ώρα να θυμηθείτε ότι «πολιτική είναι η διαχείριση των συμβόλων»…
Πέρα από τους τροικανούς, μάλλον ήρθε, λοιπόν, και η ώρα και για την “επαναδιαπραγμάτευση” τής δικής μας πολιτικής ταυτότητας και κυρίως τού δικού μας πολιτικού «χώρου». Μακάρι να προκύψει περαιτέρω γόνιμος διάλογος και ζυμώσεις, μπας και γεννηθεί τό καινούργιο. Ελπίζουμε το κάλεσμα τού Antinews για δημόσιο διάλογο περί «νέας κεντροδεξιάς» να πιάσει τόπο και να βρει… συνενόχους
Οι έχοντες ώτα ακούειν, ακουέτωσαν.
FactorX – Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης
Υ.Γ. Το σημερινό μας πόνημα αφιερώνεται εξαιρετικά στα μέλη της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ που συνεδριάζουν την ερχόμενη εβδομάδα για την εκλογή νέου Γραμματέα του κόμματος. Έχουν αντιληφθεί τι συμβαίνει στον πυρήνα του κόμματος ή εξαντλούνται καθημερινώς με τα νέα κυβερνητικά τους καθήκοντα και την ψηφοθηρία;
Πηγή: www.antinews.gr
7 σχόλια:
Τα τελευταία αρκετά χρόνια , οι ασχολούμενοι με τα κοινά ΝΔημοκράτες δεν διέφεραν (και δεν διαφέρουν) σε τίποτα από τους του ΠΑΣΟΚ. Συνεργάζονταν δε και συνεργάζονται ακόμα άριστα παντού, διότι έχουν την ίδια πλέον σαθρή και διεφθαρμένη αντίληψη για την πολιτική. Η μόνη προσφορά που μπορούν να μας επιφιλάξουν είναι να διαλυθούν (και οι μικρότεροι φυσικά που είναι ίδιοι και χειρότεροι πολιτικά )και να εξαφανιστούν.
Σήμερα ο συνταγματολόγος καθηγητής κ. Κ. Χρυσόγονος στον ΣΚΑΙ είπε ότι το πολιτικό σύστημα επί 30 χρόνια είχε την εξουσία με το ψεύδος των δανεικών και τώρα πάλι με το ψεύδος της σωτηρίας προσπαθεί να παρατείνει τον βίο του.
Αυτή η λακωνική φράση είναι και αληθής και η επιτομή του σύγχρονου ελληνικού δράματος. Και στα δράματα καλό τέλος δεν υπάρχει.
Υπάρχει καμία σοβαρότητα στη χρήση του όρου επανίδρυση;
8.51
Η σχεδόν πλήρως συντελεσμένη εκπασοκοποίηση της ΝΔ είναι γεγονός όπως και η χαμηλή ποιότητα των περισσότερων στελεχών της. Από την άποψη αυτή δεν είναι πιθανόν αυτά τα στελέχη να έχουν την ευασθησία να διαλυθούν και να εξαφανιστούν.
Αντίθετα θα δώσουν ισχυρή μάχη κόντρα στο ρεύμα συγκροτώντας -όπως θα λέγαμε- συμμαχίες μετρίων για να αποτρέψουν την ανάδειξη στον δεξιό χώρο νέων ικανών και άφθαρτων στελεχών. Αυτό είναι δεδομένο καθώς και μέχρι στιγμής αποδοτικό αφού η μέχρι σήμερα οργάνωση της ΝΔ έχει ως βάση την αλληλουπονόμευση, την προσωπική στρατηγική και τη αποδεδειγμένη ανικανότητα να κερδίσει ιδεολογικά οποιαδήποτε κρλισμη μάχη.
Εάν ο Σαμαράς, που φαίνεται ότι αναπτύσσει κάποια προσωπική δυναμική, συμβιβαστεί με όλους αυτούς τους περιορισμένων δυνατοτήτων πολιτευτές, πιθανότατα θα οδηγήσει τη ΝΔ σε μονοψήφια ποσοστά και τελικά στην ιστορία.
9.04
Δεν υπάρχει επανίδρυση. Οπως καλά και ίσως αργά αντιλήφθηκε ο Κ. Καραμανλής σε σχέση το ελληνικό κράτος για να επανιδρύσεις κάτι πρέπει να υπάρχει.
Η δυναμική του Α. Σαμαρά προφανώς είναι το γεγονός ότι υποσχέθηκε προεκλογικά πως:
1.θα επαναδιαπραγματευθεί το μνημόνιο
2.δεν θα κάνει νέες περικοπές, επειδή έχει (Ζάππειο Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) ισοδύναμα μέτρα
3. θα ανακηρύξει αμέσως την ΑΟΖ
4.θα καταργήσει αμέσως τον νόμο Ραγκούση για το μεταναστευτικό
5.έχει στρατηγική για την ανάπτυξη, προκειμένου να ανασχεθεί η ύφεση
6.θα κάνει μία και μόνη εξαταστική για το Μνημόνιο και την εισγωγή της χώρας στο ΔΝΤ
και τώρα είπε μπροστά στην Μέρκελ ότι "αμάρτησε", δεν τήρησε καμία μα καμία από τις προεκλογικές του δεσμεύσεις μέχρι στιγμής και τέλος, έκλεισε με ανεπίτρεπτο συμβιβασμό το σκανδαλώδες ζήτημα της Ζίμενς.
Το μόνο που τον "σώνει", αν τον σώνει κάτι, είναι το ότι έχει απέναντί του κάτι πολιτικά πιο ανεπαρκές : τον ΣΥΡΙΖΑ.
η λύση είναι μια: καράμπελας γραμματέας!!!!!
Το ζήτημα είναι τεράστιο, θέτει πολιτικές και κοινωνικές αρχές, οπότε πρέπει να γίνει διεξοδική συζήτηση και τοποθετήσεις. Επιγραμματικά:
1. Η Νέα Δημοκρατία απο την ίδρυση της, δεν είχε καμιά σχέση με την φιλελεύθερη ιδεολογία και τον κοινωνικό φιλελευθερισμό (άλλοι το απέδιδαν και ως λαικό φιλελευθερισμό). Όλος ο βίος και η πολιτεία ήταν στα πλαίσια του κρατισμού με ένα σύμπλεγμα κόμπλεξ έναντι της "ηττημένης" μετεμφυλιοτικής αριστεράς. Καμιά σαφής ιδεολογική τοποθέτηση πάνω στα σοβαρά ζητήματα του κοινωνικού ιστού, της μεσαίας παραγωγικής τάξης, αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, εξωστρέφεια, επιβράβευση της επιχειρηματικότητας, των δεξιοτήτων της Ελληνικής φυλής.
Αυτό άλλωστε είναι το παράπονο δημιουργικών ανθρώπων, σοβαρών, συντεταγμένων, ευπατρίδων, οι οποίοι όχι μόνο έμειναν στο περιθώριο των εξελίξεων, αλλά πολλές φορές "κυνηγήθηκαν" άγρια απο το "σύστημα" κρατισμού και πελατειακής λογικής που επικράτησε.
2. Άλλο εκκίνηση, άλλο επανίδρυση. Δεν ξεκινά νέα πορεία, στόχοι με παλαιό πολιτικό προσωπικό και στελέχη. Αποστράτευση παλαιών στελεχών και νέοι άνθρωποι με ιδέες και οράματα. Ο Αντώνης Σαμαράς έχοντας ζήσει όλη την πορεία της μεταπολίτευσης, βρίσκεται στο μεταίχμιο μίας αλλαγής πολιτικής συμπεριφοράς. Δείχνει να φοβάται το κομματικό κατεστημένο, το οποίο είναι μπετοναρισμένο στο "σύστημα".
3. Το σοβαρό ιδεολογικό ζήτημα. Κοινωνικός φιλελευθερισμός στα Ελληνικά. Απόλυτα κατανοητός όρος. Στην Ευρώπη: Social Liberal. Το Social στην Ευρώπη αντιστοιχεί στην κεντροαριστερά. Είναι τελείως διαφορετική η χρήση από ότι είναι η ετυμολογία της στην Ελληνική γλώσσα. Έτσι ένας κοινωνιστής φιλελεύθερος Έλληνας μπορεί να βρεθεί να ονομαστεί περίπου αριστερός, όπως συνηθίζουν πλέον να χρησιμοποιούν τον όρο, όσοι θέλουν να ανασυστήσουν την Κεντροαριστερά προ ΠΑΣΟΚ. Άρα ξεκαθάρισμα πολιτικών όρων και ιδεολογιών, μανιφέστο εκκίνησης και νέα οργάνωση. Η συνέχεια με εποικοδομητικό διάλογο, όσων τον αντέχουν βέβαια.
Φιλικά Δημήτρης Σύρμος
Δημοσίευση σχολίου