Ο Edmund Bohun, η Μακεδονία και η Λιβαδειά1
Πολλαπλώς ενδιαφέρον το ιστορικό θέμα της viotia. Και για τον φίλο που κάτι λέγαμε για τα Σκόπια. Δείτε.
Ο Edmund Bohun, η Μακεδονία και η Λιβαδειά1
Καθημερινή ηλεκτρονική εφημερίδα για τους λάτρεις των παρασκηνίων αλλά και των ειδήσεων από τη Βοιωτία.
Στείλτε μας τις ειδήσεις σας στο viotia@gmail.com.
Πρoσθέστε την εφημερίδα μας στα αγαπημένα σας: πιέστε [CTRL] + [D]
Πολλαπλώς ενδιαφέρον το ιστορικό θέμα της viotia. Και για τον φίλο που κάτι λέγαμε για τα Σκόπια. Δείτε.
Ο Edmund Bohun, η Μακεδονία και η Λιβαδειά1
Posted by βοιωτός at 8:49 μ.μ.
Labels: Λιβαδειά, Μακεδονία, Edmund Bohun
12 σχόλια:
Αν κάποιος έχει παρατηρήσεις θα προτιμούσα η συζητήση να γίνει στη σελίδα με τα ιστορικά θέματα, ώστε να μείνει "στα ψηλά" για πολλές ημέρες.
διάβασε τις παρατηρησεις μου στα ιστορικα θεματα
Το ενδιαφέρον του ιστορικού παραθέματος είναι αυταπόδεικτο,αφού ο Άγγλος συγγραφέας του,δεν νομίζω ότι είχε κανέναν λόγο να μην καταγράφει όσα ισχύουν το 1688, με τρόπο αντικειμενικό και αμερόληπτο.Πέραν της αναφοράς στην Μακεδονία,πιο εντυπωσιακή είναι αυτή για τη χώρα της Λιβαδειάς- η παλαιότερη,ως φαίνεται.Η ιστορία συνεχίζει να μας εκπλήσσει.Ακόμη πιο ενδιαφέρον θα ήταν αν την μελετούσαμε με προσοχή,ώστε να διδασκόμαστε.
Δεν μας λέτε σε ποιά βιβλιογραφία αναφέρονται αχαια και λιβαδειά ως ίδιος γεωγραφικά χώρος εκτός απο αυτην του άγγλου;
λίγη σοβαρότητα.
Υπνοβάτη,
οπωσδήποτε σημαντικό στοιχείο σε κάθε δημοσίευση είναι ο χρόνος που γίνεται. Εδώ με τον Bohun έχουμε μια πολύ καλή συγκυρία διότι και οι επιστήμες ανθούν και οι ενδοβαλκανικοί ανταγωνισμοί δεν έχουν ακόμη αρχίσει καθώς η Οθωμανική Αυτοκρατορία είναι πανίσχυρη.
Ανώνυμε, θα τη δεις στο βιβλίο που γράφω για εκείνη τη σκοτεινή εποχή.
Το ότι ένας συγγραφέας έχει αγαθή πρόθεση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτά που γράφει έχουν πραγματική και ιστορική βάση. Ο Bohun δεν ήταν ιστορικός, ούτε γεωγράφος και την εποχή που τα έγραφε αυτά δεν είχε καν περάσει το κανάλι της Μάγχης. Το ότι ταυτίζει την (αρχαία;) Αχαΐα με τη Λιβαδειά νομίζω είναι ενδεικτικό της ασχετοσύνης του. Τι βάση να δώσεις στα γραφόμενα ενός Λιακόπουλου της εποχής;
Μέτοικε,
μην επιμένεις σ' αυτό το το σημείο είναι κοινός τόπος σου λέω.
Η Στερεά ελλάδα λίγο πριν από την εποχή που γράφει ο Βohun ονομάζεται Αχαία. Τον 17ο αιώνα αλλάζει το όνομά της και λέγεται Λιβαδειά.
Θα επανέλθω το βράδυ.
Αυτό που λες για την ιστορική βάση είναι σωστό. Γι' αυτό και το εξετάζουμε αλλιώς θα παίρναμε το τάδε γεωγραφικό λεξικό και θα χαράζαμε σύνορα.
Η ουσία είναι ότι δεν αμφισβητούνται οι προθέσεις και η προσπάθεια επιστημονικής δουλειάς.
Τα υπόλοιπα θα τα εξετάσουμε εδώ.
Χάθηκε ο "φιλοσλάβος" φίλος ή μου φαίνεται;
Προσωπικά αμφισβητώ την "επιστημοσύνη" του Bohun - για τις προθέσεις του δεν μπορώ να έχω άποψη. Δεν βλέπω τι άλλη αξία πέραν της λαογραφικής (για το λαό της Αγγλίας βεβαίως) μπορεί να έχει το πόνημά του.
BTW, Αχαΐα λεγόταν (και μόνο κατά το τέλος της Φραγκοκρατίας και ουδέποτε από τους Οθωμανούς) όλη η περιοχή κάτω από τη Θεσσαλία και την Ήπειρο. Read history, not Bohun! ;-)
Αχαΐα λέγεται η Στερεά Ελλάδα από τους Ευρωπαίους μέχρι το 1620 τουλάχιστον.
Μετά λέγεται Λιβαδειά, όπως ακριβώς αναφέρει ο Bohun (Αχαΐα και τώρα Λιβαδειά).
Το επίπεδο της επιστήμης αυτό ήταν τότε.
Με την ίδια λογική ο Παυσανίας είναι λάθος.
Επιτρέψτε μου μία παρατήρηση,επί του θέματος.Ήδη,από το 1965 ο Braudel εισηγήθηκε την "νέα Ιστορία" για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας του.Η νέα αντίληψη,μολονότι δεν βρήκε τότε πολλούς υπέρμαχους,σήμερα -στις προηγμένες χώρες- είναι αυτονόητη.Υποστήριξε,εν ολίγοις,ότι η κυρίαρχη τάση είναι να θεωρούμε την ιστορία ως μια διαδοχή των γεγονότων που συνωστίζονται μέσα σε ένα βραχύ χρονικό διάστημα.Αντιπαρερχόμενος αυτήν τη στατική και παρωχημένη λογική ισχυρίστηκε ότι "στη ζωή των ανθρώπων υπάρχουν και άλλες πραγματικότητες που δεν μπορούν να περιληφθούν σ' αυτήν τη διαδοχή των γεγονότων : ο γεωγραφικός χώρος, τα κοινωνικά σχήματα, οι ηθικές επιταγές, οι θρησκευτικές και οι φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις, ο συγκεκριμένος πολιτισμός που έχουν αναπτύξει[...],οι οποίες έχουν μεγάλη σπουδαιότητα,ενσωματώνονται στην ζωή μας και διαμορφώνουν τον κόσμο".Έτσι,και επειδή η έννοια του πολιτισμού υποχρεωτικά συνδέεται με όλες τις άλλες επιστήμες του ανθρώπου, συμπεριλαμβανομένης και της ιστορίας,η "νέα ιστορία" έρχεται να συμπληρώσει τις επιστήμες αυτές -και με τις οποίες δεν ταυτίζεται,φυσικά-την Γεωγραφία,την Κοινωνιολογία, την Οικονομική επιστήμη,και τη Συλλογική ψυχολογία. κοινωνιολογία, οικονομική επιστήμη,Συλλογική ψυχολογία",για να καταλήξει:"Ταξίδια σε εδάφη ανόμοια, κι όμως οι απαντήσεις που θα λάβουμε συγκλίνουν πολύ περισσότερο από όσο φανταζόμασταν στην αρχή".
για να καταλάβω η Λιβαδειά είναι πρωτεύουσα της Βοιωτίας, της Αχαίας ή της Στερεάς;
ΒΟΙΩΤΈ
ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΤΑΙ.
Δημοσίευση σχολίου