Ο προαστιακός και το αεροδρόμιο στη Βοιωτία
Χωρίς την παρουσία του υπουργού Μεταφορών Κώστα Χατζηδάκη πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στη Λιβαδειά η 9η Πανελλήνια Επιμελητηριακή Συνδιάσκεψη Μεταφορών του Ε.Ε.Σ.Υ.Μ.
Το θέμα που κυριάρχησε ήταν η επέκταση του προαστιακού στη Βοιωτία, στη Λιβαδειά και τη Θήβα. Εκ μέρους της ΤΡΕΝΟΣΕ ΑΕ ανακοινώθηκε ότι ο Προαστιακός θα συνδέσει τη Θήβα στο δίκτυο εντός του 2008 ενώ για τη Λιβαδειά τονίστηκε ότι εντός των ημερών ανατίθεται η μελέτη κόστους-οφέλους ώστε η εταιρεία να δρομολογήσει τις διαδικασίες ένταξης και της Λιβαδειάς στους σταθμούς του προαστιακού. Να σημειωθεί ότι προ μηνός ο υπουργός Μεταφορών απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Β. Τόγια για το ίδιο ζήτημα είχε δηλώσει άγνοια για πρόθεση επέκτασης του προαστιακού και στη Θήβα και στη Λιβαδειά.
Στην πραγματικότητα ο προαστιακός είναι ευχής έργον να συνδέσει τους πληθυσμιακούς πόλους του νομού Βοιωτίας με την Αθήνα μετατρέποντας τη Θήβα και τη Λιβαδειά σε προάστια με όλα τα οφέλη μιας τέτοιας ανταπόκρισης. Ειδικά για τη Λιβαδειά είναι βέβαια απαραίτητη και πρόσθετη σιδηροδρομική γραμμή από τον σημερινό σταθμό ως την πόλη -κέντρο ή περιφέρεια.
Ομως...
Δεν πρέπει ο προαστιακός, μαζί με το επί χάρτου σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στο Κάστρο (στην απίθανη περίπτωση που υλοποιηθούν), να αποτελέσει το νέο Γκάαλ της Βοιωτίας, το καινούργιο Αγιο Δισκοπότηρο ή η κολυμβήθρα του Σιλωάμ που μάλιστα θα χρησιμοποιηθεί για να εξαγνίσει ή και να εξαφανίσει παλιές πολιτικές αμαρτίες:
Το αυτοκινητοδρόμιο και ακόμη πιο πρόσφατα τις ενεργειακές επενδύσεις ήταν οι μεγάλες αναπτυξιακές ευκαιρίες της Βοιωτίας που χάθηκαν λόγω οικτρής ανεπάρκειας του βοιωτικού πολιτικού προσωπικού. Αυτή την αλήθεια δεν πρόκειται να αφήσουμε να συσκοτίσουν οι συνήθεις πανηγυρίζοντες και... πανηγυρτζήδες σε όποιο πολιτικό χώρο κι αν ανήκουν.
Οπως θα φροντίσουμε να αναδειχθούν και να καταλογιστούν και οι ευθύνες για όλες τις χαμένες ευκαιρίες...
13 σχόλια:
Δεν φτάνει μία επερώτηση στην βουλή για το θέμα του προαστιακού.
Χρειάζεται κάτι παραπάνω.
Το θέμα αφορά καθαρά την πολιτική της κυβέρνησης αλλά οι κυβερνητικοί βουλευτές μας ασχολούνται με τις συνήθεις δραστηριότητες δηλαδή με το τίποτα οι δύο και ο τρίτος περιμένειεναγωνίως εάν θα είναι βουλευτής ή θα χάσει την έδρα. Μόνο ο εκλογικός νόμος τους ενδιαφέρει.
Σύμφωνα με άρθρο του ΒΗΜΑΤΟΣ 9-12-07 ¨μπορεί σήμερα το πασοκ να έχει αποτύχει στην διαχείρηση του εαυτού του αλλά η ΝΔ απέτυχε στη διαχείρηση του κοινωνικού συνόλου, που τελικά αυτό θα καταβάλει το κόστος της αναταραχής¨.
Αρχικά ο σχεδιασμός έλεγε ο προαστιακός στη Θήβα και Χαλκίδα. Τσίμπησε πατριωτικά η Λιβαδειά και αντί να περιμένει πρώτα την γραμμή μέχρι τη Θήβα και μετά να ζητήσει βάση της κοινής λογικής να πάει στη Λιβαδειά που θα είναι πιο εφικτό το αίτημα να πραγματοποιηθεί , το ζητά από σήμερα για λόγους καθαρά πολιτικής σκοπιμότητας. Με το ίδιο σκεπτικό μετά λίγες μέρες θα ζητήσει το ίδιο και η Λαμία και γιατί όχι και ην Αμφισσα. Εντάξει ρε παιδιά μη το παίρνετε σαν διαμάχη μεταξύ των πόλεων αλλά πώς να το κάνουμε η γεωγραφική θέση των πόλεων δεν αλλάξει . Λίγο λογικά να σκεφτούμε. Από τα εύκολα ξεκινάμε ή από τα λιγότερο δύσκολα Αν ζητάμε τα πολλά χάνουμε και τα λίγα
Αεροδρόμιο στη Βοιωτία; Εννοούν άλλο από το στρατιωτικό της Τανάγρας και τα δυο μικρά ιδιωτικά στην Κωπαΐδα; Ποιος τα λέει αυτά και γιατί δεν τον έχουν πάρει ακόμη με τις ντομάτες;
Όσο για τον Προαστιακό, καλά, ο κ. Χατζηδάκης ούτε στο internet δεν έκανε τον κόπο να μπει να διαπιστώσει ότι ο προγραμματισμός του Προαστιακού είναι να φτάσει στη Θήβα; Μνημειώδης ασχετοσύνη, ανάλογη αυτής που επέδειξε και στον επίτροπο για το ζήτημα της Ολυμπιακής.
Ανώνυμε @ 12/10/2007 11:25 πμ, δεν θα φτιαχτεί καινούργια γραμμή για τον Προαστιακό, θα χρησιμοποιεί την υπάρχουσα. Ο όρος «Προαστιακός» αφορά τη φιλοσοφία λειτουργίας, πχ. τα δρομολόγια Αθήνας - Χαλκίδας είχαν πάντοτε μια λογική «Προαστιακού». Επομένως, δεδομένου ότι η γραμμή είναι έτοιμη, ακόμη και άυριο που λέει ο λόγος μπορεί να ξεκινήσει «Προαστιακός» μέχρι τη Λιβαδειά. Για να δουλέψει όμως Προαστιακός μέχρι τη Λιβαδειά πρέπει οπωσδήποτε να γίνει μια διακλάδωση της γραμμής μέχρι τις παρυφές της πόλης τουλάχιστον, όπως λέει κι ο Βοιωτός, αλλιώς είναι δώρον - άδωρον.
μετοικε
δεν ειναι ετοιμη η γραμμη για Λιβαδειά. Λείπει μια διακλάδωση όπως λες. άρα δεν μπορεί να γίνει αύριο. Αντίθετα αφού μεχρι την Θήβα είναι έτοιμη μπορεί να γίνει αύριο . δεν είναι προτιμότερο να γίνει πρώτα αυτή και μετά η άλλη; Αν ζητάς δύο δεν θα πάρεις κανένα. πρώτα έγινε στην Κόρινθο μετά στο Κιάτο.
Πρέπει να περιμένουμε την διακλάδωση της Λιβαδειάς για να γίνει της Θήβας;
Αρχικά η πίεση αφορά για την Θήβα και να αφήσουν τα πολιτικά παιχνίδια ορισμένοι και τις σκοπιμότητες.
Ανώνυμε , η πίεση πρέπει συνολική και όλοι ενωμένοι να δώσουν τη μάχη. Αν η Θήβα λύσει το πρόβλημα σίγουρα δεν θα υποστηρίξει τη Λειβαδιά μετά.Συμφωνώ ότι μεγάλη σημασία δίνουμε στο τραίνο το ζήτημα είναι ότι ο νομός φθίνει.
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΚΑΙΟΙ,
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝΕΒΑΣΕ ΤΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΒΟΥΛΙΟ, ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΦΟΡΑ, Η ΤΕΔΚ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ, ΖΗΤΩ ΠΟΥ ΚΑΗΚΑΜΕ.
O ΧΑΤΖΙΔΑΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΝΑ ΝΑΙ ,ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΠΥΡ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΟΝ.ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΣΕΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
λειβαδίτη
κάνεις τεράστιο λάθος. εάν έρθει ο προαστιακός μέχρι την θήβα στη συνέχεια γιατι να μην στηρίξουν οι θηβαίοι την γραμμή μέχρι την Λιβαδειά; Το ίδιο χρόνο θα κάνει ένας θηβαίος αν πάει στη στρατολογία με το ΚΤΕΛ ή με το τρένο;
τι είναι αυτά που λές; στη βοιωτία ανήκουμε όλοι!!
ΜΟΝΟ Ο ΜΑΜΜΗΣ ΚΑΙ Ο ΦΑΟΥΣΤ ΣΤΗ ΘΗΒΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ.
ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ. ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ.
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΘΗΒΑΣ, ΞΕΧΑΣΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΨΗΦΙΣΜΑ. ΔΕΝ ΤΟ ΑΦΗΣΕ Ο ΜΑΜΜΗΣ. ΜΕΤΑ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΗΒΑ. ΕΛΕΟΣ ΑΔΕΛΦΙΑ ΒΟΙΩΤΟΙ.
Προυστ κ Λειβαδείτη,
θα γράψω ειδικά για τον προαστιακό πάλι.
Ανώνυμε και Θανάση δεν σας παίρνουμε τον προαστιακό, μη φοβάστε.
ΔΕΝΜ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΕΤΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ.
ΠΡΩΤΑ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΣΕΙΣ.
ΚΑΙ ΑΜΑ ΒΑΛΩ ΤΡΑΚΤΕΡΙ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
Η ανάπτυξη των ελληνικών επαρχιακών πόλεων έχει μείνει πίσω λόγω έλλειψης υποδομών. Η ανάπτυξη της Θήβας και της Λειβαδιάς και η διατήρηση του πληθυσμού περνάει από την ευκολία μετακίνησης προς και από αυτές. Το τρένο μπορεί να λύσει αυτό το πρόβλημα και θα έπρεπε να είναι η Νο 1 επιδίωξη των τοπικών κοινωνιών.
Geek,
καλώς ήρθες.
Είαν σωστά αυτά που λες, μόνο που δεν αρκεί να μετακινείσαι εύκολα αλλά πρέπει να έχεις και κάπου να πας. Η Βοιωτία έχασε την ευκαιρία μετατροπής σε τουριστικό προορισμό upper class μέσω αυτοκινητοδρομίου και ποιοτικού τουρισμού (Δελφοί, Θήβα Ορχομενός, Οσιος Λουκάς, Γλας, Τανάγρα, Θεσπιές και οι παραλίες).
Τώρα καθίσταται ενεργειακός κόμβος με κατεστραμμένο το νοτιανατολικό τμήμα της από τη μόλυνση, μόλυνση που θα επεκταθεί καθώς οι έχοντες τη δυνατότητα θα αρχίσουν να φεύγουν και τα συμφέροντα θα επικρατήσουν πιο εύκολα.
Ο προαστιακός μπορεί να βοηθήσει αλλά μέχρι ενός σημείου.
Χρειαζόμαστε αναπτυξιακό σχέδιο από το 1979 που δεν το έχουμε. Χρειαζόμαστε πολιτικό προσωπικό που ας μην σχολιάσω...
Το μόνο παρήγορο είναι η αφύπνιση ορισμένων πολιτών αλλά κι εκεί ακολουθελιται η πεπατημένη που δεν έχει αποδώσει.
Ελπίζω να τα ξαναπούμε σε άλλο θέμα. Συγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησης αλλά δεν είχα δει το σχόλιο.
Δημοσίευση σχολίου