Αναβάθμιση πανεπιστημίων μέσω συγχωνεύσεων ανακοίνωσε ο Αρβανιτόπουλος
Στον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσε με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Κώστα Μουσουρούλη για τη ναυτική εκπαίδευση. «Ολοι αντιλαμβανόμαστε ότι 40 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στη χώρα είναι πολλά. Οταν, για παράδειγμα, το Ισραήλ έχει μόνο εφτά, αντιλαμβάνεστε ότι για μια χώρα 11 εκατομμυρίων κατοίκων τα 40 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα είναι πολλά. Και ξέρουμε όλοι πώς έγινε αυτή η ανάπτυξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Δεν λογοδοτούσε ούτε σε ακαδημαϊκά ούτε σε αναπτυξιακά κριτήρια», επεσήμανε ο υπουργός και συνέχισε: «Αυτό θα το κάνουμε μέσα από συγχωνεύσεις, έχοντας γνώμονα τον στρατηγικό αναπτυξιακό χάρτη της χώρας, τα εθνικά συμφέροντα και βεβαίως και ακαδημαϊκά κριτήρια. Αυτό θα ολοκληρωθεί και θα συντελέσει στην αναβάθμιση των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων».
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Αρβανιτόπουλος, απάντησε ότι «όσον αφορά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αυτό αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει να έρθει -και μπορεί να έρθει- μόνο μετά την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Υπάρχουν όμως τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευση (ΚΕΜΕ), τα κολέγια, που έχουν τη λειτουργία τους και βεβαίως εκεί προχωράμε σε μια νομοθετική ρύθμιση, βάσει και των ευρωπαϊκών οδηγιών ώστε όταν πληρούν τους πολύ αυστηρούς όρους, να αναγνωρίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων.
Αυτό όμως που μας ενδιαφέρει είναι να υπάρχουν πρωτίστως πολύ ανταγωνιστικά ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και το γνωστικό αντικείμενο των ναυτιλιακών σπουδών να θεραπεύεται μέσα σε αυτά τα πανεπιστήμια. Από εκεί κι έπειτα, εάν αυτό υπάρχει και σε Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, τα οποία υπό αυστηρούς όρους λειτουργούν και αναγνωρίζονται σιγά-σιγά και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, είναι φυσικό».
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου οι δύο υπουργοί εξήγγειλαν τη δημιουργία γραφείου σταδιοδρομίας στο υπουργείο Ναυτιλίας, εκσυχρονισμό των κτιριακών και τεχνολογικών υποδομών των σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, με απορρόφηση πόρων από το ΕΣΠΑ αλλά και χρηματοδότηση από την Ενωση των Ελλήνων Εφοπλιστών και τον αμερικανικό νηογνώμονα, προσλήψεις ωρομίσθιων καθηγητών, αλλά και προώθηση της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τροποποίηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Οι δύο υπουργοί αναφέρθηκαν στην ανάγκη αναδιάρθρωσης των σχολών προκειμένου να προσελκύσουν νέους στο επάγγελμα του ναυτικού.
Οι ιδιωτικές σχολές θα λειτουργούν υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας των ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και των λοιπών σχολών, ενώ θα ελέγχονται και θα εποπτεύονται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Επίσης, τα προσόντα των αποφοίτων θα πιστοποιούνται με βάση τα κριτήρια και τις διαδικασίες ενιαίου συστήματος πιστοποίησης.
Τα δύο υπουργεία συμφώνησαν, επίσης, πως οι σπουδαστές των ακαδημιών θα εφοδιαστούν με το δελτίο ειδικού εισιτηρίου αστικών συγκοινωνιών (πάσο), ενώ όσοι βρίσκονται κοντά σε περιοχές στις οποίες λειτουργούν ΤΕΙ και ΑΕΙ θα μπορούν να κάνουν χρήση και των κουπονιών σίτισης όπως και οι λοιποί φοιτητές.
Το Γραφείο Σταδιοδρομίας, που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και στο οποίο θα απευθύνονται οι δόκιμοι των ΑΕΝ, θα έχει την αρμοδιότητα να επικοινωνεί με τις ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ με την υποστήριξη πληροφοριακού συστήματος και δικτυακού τόπου θα διασφαλίζει την απόλυτη διαφάνεια της κίνησης των σπουδαστών. Παράλληλα, εξετάζεται η δυνατότητα χρήσης έναντι ανταλλάγματος των προσομοιωτών (simulators) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού προκειμένου να παρέχεται συνεχής επιμόρφωση στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών που υπηρετούν σε πλοία.
Ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι ύστερα από στενή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συμφωνήθηκε να επενδυθούν επιπλέον πόροι ύψους 35 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης έως το 2015 και αφορούν την κάλυψη του κόστους των ωρομίσθιων καθηγητών, καθώς και 25 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του κόστους της επιδότησης του α’ εκπαιδευτικού ταξιδιού των αποφοίτων Εμπορικού Ναυτικού. Συνολικά, πάντως, έως το 2015, για τη ναυτική εκπαίδευση θα διατεθούν 94 εκατ. ευρώ.
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Αρβανιτόπουλος, απάντησε ότι «όσον αφορά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αυτό αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει να έρθει -και μπορεί να έρθει- μόνο μετά την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Υπάρχουν όμως τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευση (ΚΕΜΕ), τα κολέγια, που έχουν τη λειτουργία τους και βεβαίως εκεί προχωράμε σε μια νομοθετική ρύθμιση, βάσει και των ευρωπαϊκών οδηγιών ώστε όταν πληρούν τους πολύ αυστηρούς όρους, να αναγνωρίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων.
Αυτό όμως που μας ενδιαφέρει είναι να υπάρχουν πρωτίστως πολύ ανταγωνιστικά ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και το γνωστικό αντικείμενο των ναυτιλιακών σπουδών να θεραπεύεται μέσα σε αυτά τα πανεπιστήμια. Από εκεί κι έπειτα, εάν αυτό υπάρχει και σε Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, τα οποία υπό αυστηρούς όρους λειτουργούν και αναγνωρίζονται σιγά-σιγά και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, είναι φυσικό».
Στην κοινή συνέντευξη Τύπου οι δύο υπουργοί εξήγγειλαν τη δημιουργία γραφείου σταδιοδρομίας στο υπουργείο Ναυτιλίας, εκσυχρονισμό των κτιριακών και τεχνολογικών υποδομών των σχολών ναυτικής εκπαίδευσης, με απορρόφηση πόρων από το ΕΣΠΑ αλλά και χρηματοδότηση από την Ενωση των Ελλήνων Εφοπλιστών και τον αμερικανικό νηογνώμονα, προσλήψεις ωρομίσθιων καθηγητών, αλλά και προώθηση της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τροποποίηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Οι δύο υπουργοί αναφέρθηκαν στην ανάγκη αναδιάρθρωσης των σχολών προκειμένου να προσελκύσουν νέους στο επάγγελμα του ναυτικού.
Οι ιδιωτικές σχολές θα λειτουργούν υπό τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας των ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού και των λοιπών σχολών, ενώ θα ελέγχονται και θα εποπτεύονται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Επίσης, τα προσόντα των αποφοίτων θα πιστοποιούνται με βάση τα κριτήρια και τις διαδικασίες ενιαίου συστήματος πιστοποίησης.
Τα δύο υπουργεία συμφώνησαν, επίσης, πως οι σπουδαστές των ακαδημιών θα εφοδιαστούν με το δελτίο ειδικού εισιτηρίου αστικών συγκοινωνιών (πάσο), ενώ όσοι βρίσκονται κοντά σε περιοχές στις οποίες λειτουργούν ΤΕΙ και ΑΕΙ θα μπορούν να κάνουν χρήση και των κουπονιών σίτισης όπως και οι λοιποί φοιτητές.
Το Γραφείο Σταδιοδρομίας, που θα δημιουργηθεί στο υπουργείο Ναυτιλίας και στο οποίο θα απευθύνονται οι δόκιμοι των ΑΕΝ, θα έχει την αρμοδιότητα να επικοινωνεί με τις ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ με την υποστήριξη πληροφοριακού συστήματος και δικτυακού τόπου θα διασφαλίζει την απόλυτη διαφάνεια της κίνησης των σπουδαστών. Παράλληλα, εξετάζεται η δυνατότητα χρήσης έναντι ανταλλάγματος των προσομοιωτών (simulators) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού προκειμένου να παρέχεται συνεχής επιμόρφωση στα στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών που υπηρετούν σε πλοία.
Ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι ύστερα από στενή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας συμφωνήθηκε να επενδυθούν επιπλέον πόροι ύψους 35 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης έως το 2015 και αφορούν την κάλυψη του κόστους των ωρομίσθιων καθηγητών, καθώς και 25 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του κόστους της επιδότησης του α’ εκπαιδευτικού ταξιδιού των αποφοίτων Εμπορικού Ναυτικού. Συνολικά, πάντως, έως το 2015, για τη ναυτική εκπαίδευση θα διατεθούν 94 εκατ. ευρώ.
Πηγή: www.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου