Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008

To νόμιμο και το ηθικό κατά Θόδωρο Ρουσόπουλο

Ανεξαρτήτως των επί της διαδικασίας αντιρρήσεων, η επιστολή Ρουσόπουλου (Το πραγματικό "πόθεν έσχες" από τον Θόδωρο Ρουσόπουλο) προς ΤΑ ΝΕΑ, με την οποία ο υπουργός Επικρατείας δίδει στη δημοσιότητα και αναλύει διεξοδικά την οικογενειακή οικονομική κατάσταση του ιδίου και της συζύγου του είναι πειστική και αποτελεί μια βορειοευρωπαϊκού πολιτικού πολιτισμού χειρονομία. Επιπλέον δημιουργεί ένα προηγούμενο που δύσκολα θα είναι δυνατό να αγνοήσουν άλλοι πολιτικοί, που βρίσκονται ή θα βρεθούν στο στόχαστρο των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, καθώς όλοι θα τους πιέζουν:"Μα, δώσε στη δημοσιότητα το πργαματικό "πόθεν έσχες" σου ώστε να αποσείσεις τις /κατηγορίες/υποψίες".


Ομως, δεν μπορεί να περάσει χωρίς σχολιασμό ότι ο κ. Θεόδωρος Ρουσόπουλος δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις απόψεις άλλων συναδέλφων του, τέως και νυν, περί του ότι το νόμιμο είναι και ηθικό.

Κι αυτό γιατί στην ίδια την επιστολή του προς ΤΑ ΝΕΑ ο υπουργός Επικρατείας αναφέρει σε δύο περιπτώσεις:
1. 2006: Το 50% ισογείου διαμερίσματος 183,10 τ.μ. (με υπόγειο 66,8 τ.μ.) σε πολυκατοικία κατασκευής του 1970 στο Ψυχικό με αντικειμενική αξία κτήσης 474.287 ευρώ αλλά πραγματική και δηλωθείσα στο πόθεν έσχες και στην εφορία αξία αγοράς 720.000 ευρώ. Η σημερινή αντικειμενική του αξία είναι 595.779 ευρώ.

2. 2007: Ισόγειο διαμέρισμα 63,77 τ.μ. (με υπόγειο 59,10 τ.μ.) στο Υστέρνι Πάρου με αντικειμενική αξία κατά την ημερομηνία αγοράς 93.775,68 ευρώ αλλά πραγματική και δηλωθείσα στην εφορία αξία 275.000 ευρώ. Η σημερινή αντικειμενική του αξία είναι 101.411 ευρώ. Η αγορά έγινε με δάνειο 275.000 ευρώ (ΑLΡΗΑ ΒΑΝΚ).

Δηλαδή, κατά την αγορά των ακινήτων στο Ψυχικό και στην Πάρο ο κ. Ρουσόπουλος δήλωσε στην Εφορία την πολύ μεγαλύτερη αξία αγοράς και επιβαρύνθηκε με πολύ μεγαλύτερους φόρους και όχι την αντικειμενική αξία όπως είχε κάθε νόμιμο δικαίωμα να κάνει και η οποία είναι πολύ μικρότερη και αντιστοιχεί σε μικρότερη επιβάρυνση. Το ίδιο και με την αγορά ακινήτου στην Πάρο.

Είναι προφανές από τα προεκτεθέντα ότι ο κ. Θεόδωρος Ρουσόπουλος διαχωρίζει σαφώς το ηθικό από το νόμιμο: προκρίνει ως ηθική στάση την δήλωση της πραγματικής αξίας των ακινήτων που απέκτησε παρότι θα μπορούσε νόμιμα, όπως πράττουν όλοι οι Ελληνες, να αποφύγει ένα σεβαστό ποσό φόρων.

Πραγματικά εύγε του, δίδει ένα λαμπρό παράδειγμα πολιτικής ευθύνης και κοινωνικής ευαισθησίας.
Ομως, ταυτοχρόνως εκθέτει άλλους συναδέλφους του καθώς και μια επικοινωνιακή γραμμή που αποδεικνύεται το -λιγότερο- ατυχής...

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

φιλε βοιωτε σωστα αυτα που λες καιρο τωρα για τα ποθεν εσχες των πολιτικων ομως τα πραγματικα τα βλεπεις μονο απο το τροπο ζωη τους γιατι το χρημα ερωτας και ο βυχας δεν κρυβετε και ο κοσμος βλεπει φιλε βοιωτε και κρινει παντως σωστη και αντικειμενικη η τοποθετηση σου

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ.
ΠΟΛΛΟΙ ΤΟ ΑΚΟΥΣΑΝ ΛΙΓΟΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΝ.
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑΤΑΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΤΣΙ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ.

Ανώνυμος είπε...

στο press σε λενε γλυφτη και αλλοι συμφωνουν μαζι σου ρε τι γινετε στο κοσμο!στο καπανδριτι ελεγε τοτε οτι κοστισε 145000 ευρω εκεινο με τη πισινα και το γυπεδο 5 επι 5 η κυρια υπουργου ειχε 29000 πριν το 2004 τωρα 400000 ευρω καταθεσεις ρε τι γινετε εχουμε πλακα μεγαλη ολοι μας που ασχολουμασε με δαυτους

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον την πάτησες Βοιωτέ

Τά δήλωσε τόσο, γιατί τόσο δάνειο πήρε από την τράπεζα.
Οι τράπεζες θέλουν να φαίνεται στό συμβόλαιο το ποσό του δανείου και όχι η αντικειμενική αξία αλλιώς δεν μπορούν να δώσουν το δάνειο.

Αρα η ηθική πάει περίπατο και μένει το νόμιμο.

Ανώνυμος είπε...

Βοιωτέ
πριν πούμε το μπράβο πρέπει πρώτα να εξακριβώσουμε τα υπόλοιπα του ποθεν εσχες. μπορεί οι δυο αυτές περιπτώσειος να είναι για να ρίξει στάχτη στα μάτια και να υπάρχουν άλλες 30 περιπτώσεις που δεν αξίζει το μπράβο.
προσωπικά δεν με ενδιαφέρει το θέμα και δεν το ψάχνω. αλλά όχι και εύγε για δύο περιπτώσεις. πάρτο συνολικά και μετά βλέπουμε.

βοιωτός είπε...

Λοιπόν νομόιζω ότι δεν γίνομαι κατανοητός.
Υπάρχει εύγε για τον Ρουσόπουλο:
1. Δίδει λογαριασμό μέσω επιστολής σε εφημερίδα στον λαουτζίκο.
2. Αναλύει το πόθεν έσχες του
3. Δηλώνει την αγοραία αξία των ακινήτων του, πράγμα που δεν το κάνει κανείς.
Τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού.

Και αυτό που δεν προ΄σεψχθηκε αρκετά:
Δημιουργεί προηγούμενο. Τώρα όποιος θέλει να μιλήσει και να τον πάρουμε στα σοβαρά οφείλει να φέρνει αναλυτικό πόθεν έσχες στη δημοσιότητα.

θα μου πείτε για τα μαύρα και τα νησιά Καιμάν.
Εγὠ λέω να αρχίσουμε από τα άσπρα και βλεπουμε για τα μαύρα

Unknown είπε...

Δηλαδή αν μια μέρα κάποιος μου απολογηθεί για το μέγεθο της περιουσίας, εγώ πρέπει να του πω μπράβο και να χειροκροτήσω.
Ήμαρτον...
Καλό θα ήταν να μην έφτανε κανένας τους σε αυτό το σημείο (απολογία).

Υ.Γ
Τώρα που παραιτήθηκε η Μάρω, θα μπορεί να πληρώσει τα δάνεια ο Θόδωρας?
Να τσοντάρουμε και εμείς άμα είναι.

βοιωτός είπε...

Καλά, εσύ μη χειροκροτάς. Επαρχιώτης θα μείνεις :-)).

Λοιπόν είναι είναι σωστή η παρατήρησή σου.
Κανονικά σε οποιοδήποτε πολιτισμένο κράτος θα'΄ηταν αυτονόητο αυτό που έκανε ο Ρουσοπουλος.

Μόνο που εδώ είναι Βαλκάνια. Οπότε ας ενθαρρύνουμε όποιες καλές προσπάθειες. Γιατί αλλιώς δεν υα βλέπω καλά τα πράγματα.

βοιωτός είπε...

Ανώνυμε1 και 2
σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

Ανώνυμος είπε...

βοιωτέ
καλά είναι τα καλά λόγια αλλά καλύτερα να διαβάζεις και τα αρνητικά αρκεί να είναι κόσμια.
πχ η εκ μέρους σου έκφραση ¨λαουτζίκος¨ ανήκει σε αυτά. Εκτός εάν πιστεύεις οτι ο λαός δεν θέλει να μάθει και ο λαουτζίκος θέλει.
με αυτό το σκεπτικό προτιμώ το λαουτζίκος.
όσο για τα μαύρα πως να το κάνουμε και αυτό χρώμα είναι με μεγαλύτερη βαρύτητα εξού και το περίφημο ¨μαύρισέ τον ¨ενώ κανείς δεν είπε ¨άσπρισέ τον¨ με εξαίρεση το γιαούρτωμα της δεκαετίας του ΄60 αν θυμάσαι έτσι για να χαλαρώσουμε.

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι ο κ. Ρουσσόπουλος αναφέρεται στο "πόθεν" πράγμα που κάνει τη δήλωσή του πραγματικά "πόθεν έσχες". Συνήθως οι σχετικές δηλώσεις μόνο "πόθεν" δεν είναι αφού περιορίζονται σε απλή καταγραφή περιουσιακών στοιχείων.

Ωστόσο, Βοιωτέ, κάνεις λάθος που γράφεις ότι η δήλωση της πραγματικής αξίας αντί της αντικειμενικής είναι ζήτημα ηθικής και όχι νομιμότητας. Το νόμιμο είναι να αναγράφεται η πραγματική αξία, απλά η συντριπτική πλειονότητα των συμπολιτών μας που δηλώνει την αντικειμενική αξία στην πραγματικότητα παρανομεί χωρίς συνέπειες αφού κανένας εφοριακός δεν μπορεί (ούτε έχει καμιά όρεξη) να ζητήσει έλεγχο τραπεζικών λογαριασμών κλπ. ώστε να αποκαλυφθεί η φοροδιαφυγή.

Ο κ. Ρουσσόπουλος, λοιπόν, απλά τήρησε τη νομιμότητα, όπως όφειλε άλλωστε. Αντίθετα, ζήτημα ηθικής τίθεται για τον κ. Βουλγαράκη ο οποίος εκμεταλλεύτηκε ένα "παραθυράκι" (όπως και ένα σωρό άλλοι συμπολίτες μας άλλωστε) ώστε να πληρώσει λιγότερο φόρο νομιμότητα.

Υ.Γ. Υποθέτω ότι οι αναγνώστες τουο blog μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά μεταξύ νομιμότητας και ηθικής στάσης.

βοιωτός είπε...

Για τον Βουλγαράκη γράφω στην τελευταία φράση.

Για την πραγματική αξία κανείς δεν την δηλώνει.
Η νομιμότητα εδώ είναι η πράξη γιατί όπως λες κανέις δεν μπορεί να αποδείξει ότι εγώ δεν αγόρασα το ακίνητο στην αντικειμενική αξία.
Νομίζω ότι οι δηλώσεις εξωφρενικά χαμηλών τιμών στα συμβόλαια ανάγκασε το κράτος να θεσπίσει αντικειμενικές τιμές.

Θα εκπλαγώ να βρω έστω και ένα άλλο Ελληνα να έχει δηλώσει πραγματική αξία.

Και νομίζω ότι ο Ρουσόπουλςο αξίζει μια καλή κουβέντα για την αντίδρασή του.

Σκέψου μονο πόσοι έχουν κατά καιρούς συζητηθεί και το μόνο που κάνουν είναι την νήσσα μέχρι να ξεχαστεί η υπόθεσή τους.

Ανώνυμος είπε...

Το ότι κάποιος δεν μπορεί να αποδείξει ότι έκλεψα δεν σημαίνει ότι δεν είμαι κλέφτης - και αυτό είναι άσχετο με το γεγονός ότι το δικαστήριο υποχρεούται να με ανακυρήξει αθώο. Το ίδιο και με τις αντικειμενικές αξίες, όπου νομίζω πως αν γινόταν διασταύρωση στοιχείων με τραπεζικούς λογαριασμούς θα φαινόντουσαν οι απατεωνιές.

Οι αντικειμενικές αξίες αρχικά καθιερώθηκαν (και ήταν κοντά στις πραγματικές) για να πάψουν τα φαινόμενα συναλλαγής με τους εφοριακούς που έβαζαν αυθαίρετα ότι αξία ήθελαν.

Ανώνυμος είπε...

Το πόθεν του Ρουσόπουλου είναι το ΚΚΕ εσωτερικού.Το έσχες είναι η Νέα Δημοκρατία.

Το έσομεν εις σάρκαν μίαν είναι ο γάμος με την Μάρα και το"έξομεν" νυν και αεί,είναι εξίσου συγκινητικό με το πρώτο.

Το "ο έχων δύο χιτώνας..." είναι άσχετο,διότι φοράνε από Prada και πάνω,οπότε,δεν τους πιάνει ο ηθικός νόμος του ευαγγελίου.