Κυκλοφορεί η ΒΟΙΩΤΙΑ
Στη ΒΟΙΩΤΙΑ υπάρχει το τέλος μιας σειράς άρθρων για τον μεγάλο Βρετανό ποιητή Τ. Σ, Ελιοτ, που έχει τιμηθεί με το βραβείο Νομπέλ.
Ενας επίσης Βρετανός νομπελίστας, ο ιατρός Ronald Ross, με το ταξίδι τους στη Βοιωτία το 1906 μας δίνει μια θλιβερή εικόνα για την περιοχή μας από την άποψη της υγιεινής και της εξάπλωσης της ελονοσίας εκείνη την όχι και τόσο μακρινή εποχή.
Εχουν γραφεί πολλά και θα γραφούν και άλλα για τη σφαγή του Διστόμου τον Ιούνιο του 1944. Η ΒΟΙΩΤΙΑ επιλέγει να αγγίξει το καταματωμένο τοπίο στο Δίστομο μέσω μιας μαρτυρίας, μέσω της φωνής μιας γυναίκας που επέζησε χάνοντας ολόκληρη την οικογένειά της. Η Νίτσα Σφουντούρη σε μια συγκλονιστική αφήγηση που υπερβαίνει το Δίστομο και φαίνεται βγαλμένη από αρχαία τραγωδία.
Ενας περίεργος άνθρωπος παντρεύτηκε και έζησε στην Αράχωβα στο μέσον του 19ου αιώνα. Ο Αθανάσιος Ιατρίδης, χαράκτης, ζωγράφος και λαογράφος, εκδίδει το 1859 μια συλλογή με δημοτικά τραγούδια και εγγράφει συνδρομητές σε όλες τις πόλεις και τα χωριά της περιοχής. Ποιοι άραγε διάβαζαν τότε;
Μια νέα στήλη, κοινωνική και κοσμική πλούσιο φωτορεπορτάζ εγκαινιάζεται σε αυτό το τεύχος. Οφθαλμόν αντί οφθαλμού λοιπόν και έπεται συνέχεια.
Μεγάλη τιμή για τη ΒΟΙΩΤΙΑ η επιστολή/κριτική του Ι. Σ. Κολιόπουλου, καθηγητού Ιστορίας Νέων Χρόνων στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ακόμη σημαντικότερο ότι η κριτική είναι θετική. Αυτή μάλιστα. Είναι μια γνώμη που μας ενδιαφέρει…
1 σχόλιο:
Μυρωδιά... Βατοπεδίου στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας
Αντίθετοι είναι οι Οικολόγοι Πράσινοι στη Θερμοηλεκτρική Μονάδα Υγραερίου που δρομολογείται στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Σε ανακοίνωση τους που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από λίγο αναφέρουν ότι "Τους τελευταίους δύο μήνες έχουμε γίνει μάρτυρες μιας διαδικασίας με ταχύτητες Βατοπεδίου για την αδειοδότηση της μεγαλύτερης θερμικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ισχύος 1.010 MW. Πρόκειται για σχέδιο κατασκευής θερμοηλεκτρικού σταθμού με καύσιμο υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (Liquid Petroleum Gas - LPG),συμφερόντων της κρατικής εταιρίας πετρελαίων του Κατάρ, που πρόκειται να εγκατασταθεί στη Ναυτιλιακή Περιοχή Πλατυγιαλίου του Δήμου Αστακού.
Αργόσυρτες συνήθως διαδικασίες ολοκληρώνονται σε χρόνους ρεκόρ, με πρώτη την άδεια παραγωγής που δόθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας λιγότερο από ένα μήνα μετά την κατάθεση της σχετικής αίτησης στις 23 Απριλίου. Όλα αυτά μαζί με διακηρύξεις για 1500 θέσεις εργασίας, που γρήγορα ξεφούσκωσαν στις περίπου 150.
Το δεδηλωμένο ενδιαφέρον του πρωθυπουργικού Γραφείου, οι επισκέψεις υπουργών στο Κατάρ και του πρέσβη της χώρας αυτής στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ερμηνεύουν ίσως την ταχύτητα των διαδικασιών.
Δεν είναι όμως αρκετές για να αιτιολογήσουν επί της ουσίας ένα επενδυτικό σχέδιο που:
• Δεν προβλέπεται στον κατατεθειμένο στη Βουλή μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό, ούτε ως μέγεθος ηλεκτρικής ισχύος ούτε ως καύσιμο.
• Παραμένει αδιευκρίνιστο κατά πόσο είναι συμβατό με τους εθνικούς στόχους για μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ (Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) στο 20% του εθνικού ενεργειακού μείγματος , πολύ περισσότερο που το μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας φέρεται να προορίζεται για εξαγωγή στην Ιταλία.
• Ενέχει μεγάλη επικινδυνότητα (κίνδυνος έκρηξης με επιπτώσεις σε ακτίνα χιλιομέτρων, αλλά και από τις διαφυγές αερίου που αναμένεται να φθάνουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια κυβικά μέτρα -κατά μέσο όρο 40.000 τόνους- ετησίως). Εξάλλου υπάγεται στην οδηγία «Σεβέζο» ως επικίνδυνη βιομηχανική εγκατάσταση.
• Συνεπάγεται σοβαρότατη τοπική θερμική ρύπανση τόσο στην ατμόσφαιρα όσο και στη θάλασσα.
• Συνεπάγεται σημαντική τοπική ρύπανση από οξείδια του Αζώτου και του Θείου, μονοξείδιο του Άνθρακα, αιωρούμενα σωματίδια σε απόσταση μόλις 10χλμ από την πόλη του Αστακού.
• Περιλαμβάνει, ως περιβαλλοντικό άλλοθι, μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων από φύκια μέσω διοχέτευσης του διοξειδίου του άνθρακα στη θάλασσα, τεχνολογία που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε τέτοια κλίμακα.
• Βρίσκει αντίθετο τον τοπικό πληθυσμό που θέλει τη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγυαλίου ως διαμετακομιστικό λιμάνι και πλήττει σοβαρά την τουριστική προοπτική της ευρύτερης περιοχής.
Δεν πρόκειται επομένως για «πράσινη ανάπτυξη», αλλά για βρώμικη ανάπτυξη υποταγμένη σε λογικές μεγέθυνσης χωρίς όρους και κριτήρια.
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ δε θεωρούμε διέξοδο από την κρίση την προοπτική να εξελιχθεί η Ελλάδα σε χώρο υποδοχής επενδύσεων που δεν είναι αλλού επιθυμητές:
Απορρίπτουμε κατηγορηματικά αυτό το σχέδιο ως επικίνδυνο, υπονομευτικό των στόχων για μείωση ρύπων και ενεργειακή αειφορία και μακροχρόνια αντίθετο σε μια βιώσιμη προοπτική για την περιοχή.
Καλούμε την κυβέρνηση να το αντικαταστήσει με ένα σχεδιασμό για βιώσιμη αξιοποίησης της ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγυαλίου ως διαμετακομιστικού λιμανιού και βιομηχανικής περιοχής βιώσιμων χρήσεων.
Δηλώνουμε ότι θα είμαστε στο πλευρό των κατοίκων της περιοχής για την αποτροπή σχεδίων που την απειλούν με κινδύνους και υποβάθμιση".
Δημοσίευση σχολίου