Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας
Την 2α Οκτωβρίου, ημέρα των γενεθλίων του Μαχάτμα Γκάντι, του μεγάλου Ινδού πολιτικού, στοχαστή και επαναστάτη επέλεξε ο ΟΗΕ για να γιόρταζεται σε όλο τον κόσμο η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Βίας. Ο Γκάντι ήταν η κεντρική μορφή του ινδικού εθνικού κινήματος και επέλεξε την μέθοδο της λεγόμενης πολιτκής ανυπακοής/παθητικής αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας έναντι των Βρετανών. Η στρατηγική της μη βίας απέβη απολύτως επιτυχής, οι Βρετανοί αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από την ινδική υποήπειρο και ο Γκάντι εκτός από πατέρας της ινδικής ανεξαρτησίας έγινε παγκόσμιο σύμβολο του διεθνούς ειρηνευτικού κινήματος.
18 σχόλια:
Ελα Γκάντι της Βοιωτίας έλα στο λάο , λαική αγωνιστη της δημοκρατίας...!!!!!
Μιλάμε είμαστε μια παρέα εδώ και έχουμε πεθάνει από τα γέλια.!!!!
Πάντα τέτοια αγόρι μου ευγε. Τι να πω δεν περιγράφω άλλο τέλος..!!!!
Στο χωριό μου υπήρχε μια συμπαθής γραία, την οποία όλοι οι συγχωριανοί σέβονταν, υπολήπτονταν και συμβουλεύονταν.Ήτο παντελώς αμόρφωτη,πλην εξαιρετικά διαυγής στη σκέψη και ευθύβολη στον λόγο.Δεν θα λησμονήσω ποτέ την απλοϊκή φράση της "τα λόγια που λές σήμερα πρέπει να είναι γλυκά,γιατί αύριο μπορεί να χρειαστεί να τα φας"Τον Γκάντι δεν τον ήξερε,ούτε είχε ακούσει τίποτε για ειρηνικές επαναστάσεις,ούτε και για καμία άλλη, άλλωστε.Τους Γερμανούς ενθυμείτο μόνον που πέρασαν από εκεί και εδήωσαν το μικρόν χωρίον δις.Εντούτοις,θεωρώ ότι εφάρμοζε τις αρχές του μεγάλου ειρηνιστή απαρέγκλιτα ,πραγματοποιώντας την πιο σπουδαία επανάσταση-την οποία δεν βρήκα έκτοτε,σε κανένα ιστορικό βιβλίο του κόσμου-την καθημερινή,και η οποία πάντοτε εκκινεί από τον εαυτό μας.Δεν θα την γράψει ποτέ η Ιστορία-όπως και την πτωχή και ταπεινή εκείνη γραία-αλλά θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο και μάλιστα αναίμακτα, όπως πίστευε και ο Γκάντι.Διότι,όποιος αδυνατεί να "πολεμήσει"την "κακή" πλευρά του εαυτού του,δεν μπορεί να κερδίσει ποτέ ούτε την εσωτερική του γαλήνη,ούτε την "ειρήνη".
ο ελάσσων πολιτισμός της γιαγιάς, και των μαστόρων και των χτιστών και των γλυκισμάτων πούλεγε κι ο σεφέρης, είναι η άλλη πλευρά της ιστορίας που δεν γράφουν οι κυρίαρχοι.
Eno i istoria pou egrapsan oi kiriarxoi Rozalia sou arese; Ta megalitera lathi stin istoria ta ekanan oi dikoi sou kiriarxoi. Alla alitheia ti einai i katastrofi enos kosmou mprosta stin ntropi enos nomou kai mias polis; Simera einai mia alli mera pou i ntropi apokaliftike kai kanenas den borei na leei oti den katalave.
Ρε φίλε θες να μας γκρεμίσεις το μαγαζί που πίνουμε καφέ?
Κάπως έτσι είναι εδώ.
Άλλοι το έχουν για ενημέρωση,
άλλοι για κουβέντα και στοχασμό,
άλλοι για κράξιμο και υποστήριξη,
άλλοι για γέλιο και χαβαλέ.
Τι πρέπει να κάνουμε να το σπάσουμε και να το κλεισουμε?
Να σκοτώσουμε το αφεντικό και να μην ξαναπατήσουμε σε άδειο μαγαζι
ή να μπούμε όλες οι πλευρές σε μια τάξη?
Υπνοβάτη,
σπουδαίο αυτό που λες αλλά σπουδαίο και να ταπεινώνεις μια αυτοκρατορία γνέθοντας τη ρόκα.
Ο Γκάντι θα παραμείνει αιώνιο σύμβολο για τους λαούς του Τρίτου κόσμου.
Και σε εμάς θα υπενθυμίζει ότι η δύναμη δεν είναι παρά μια αυταπάτη.
Ωστόσο,Βοιωτέ,η Μ. Βρετανία ταπεινώθηκε από τη δύναμη του "αδυνάμου" Γκάντι,αλλά,η κατάσταση στη χώρα του δεν άλλαξε.Ούτε στον Τρίτο κόσμο.
Αγαπητέ Επαρχιώτη να πω κάτι αφου εισαι ο μοναδικος που μιλας πολιτικα τις περειερεγες ετοθτεσ ωρες.
Ο εκλογικος νομος που εφερε η κυβερνηση Καραμανλη χαρακτηριζεται ως νομος ενισχυμενης απλης αναλογικης, κατι ενδοιαμεσο δηλαδη μεταξυ απλης και ενισχυμενης αναλογικης. Ο συνταγματικος κατα τροπο περιορισμος που επεφερε η κυβερνηση Καραμανλη, να ισχυει ο καινουργιος καθε φορα εκλογικος νομος απο τις μεθεπομενες εκλογες ειναι σωστος αλλα δεν επιλθει το προβλημα. Τον λογο πολυ σωστα τον ανεφερεσ μονος σου. Οι προκριματικες, προσχηματικες ή τελος παντων σε καθε περιπτωση διπλές ή και τριπλες εκλογες . Οπως ανεφερα κ σε σχετικο αρθρο στο μπλογκ μου σε μια περιοδο συνολικης απαξιωσης του πολιτικου συστηματος οι απανωτες εκλογικες αναμετρησεις θα κουρασουν και συνεπως θα απαξιωσουν και αλλο τους πολιτικους στα ματια των πολιτων. τα προβλημτα του τοπου πρεπει να ειναι πανω απο καθε επικοινωνιακους σχεδιασμους διατηρησης της εξουσιας.
Να πω και δυο λογια για οτι γινεται εδω μεσα δυο μερες τωρα ως ο αρχαιοτερος σχολιαστης του μαζι μετον μετοικο αφου ο αγαπητος τροφωνιος μας αφησε. Το διλλημα ανωνυμια ή οχι σε ενα μπλογκ δεν ειναι τελικα το αληθινο προβλημα. Εαν καποιος θελει επωνυμα ή ανωνυμα να απαξιωσει ενα σχολιαστη ή ακομα και τον διαχειριστη ενος ιστιοτοπου θα το προσπαθησει ουτως η αλλως. Εγω προσωπικα σε ηλιθια σεναρια , στημενων ανωνυμων εναντιον μου στο παρελθον επελεξα να μην απαντησω. Το ιδιο εκανε και ο Βοιωτος και πιστευω σωστα.
Δυο λογια για τον Βοιωτο
Ο Βοιωτος κατ εμε αγαπητοι ανωνυμοι ειναι ενας εξυπνος και μοργωμενος αλλα και καλλιεργημενος ανθρωπος, που οντως εχει πολιτικη αποψη και ισως αποκρυσταλλωμενη σε καποιον χωρο. Εχουμε διαφωνησει στο παρελθον αλλα γονιμα και με επιχειρηματα, οπως αρμοζει σε ενα ποιοτικο φοροθμ διαλογου.
Το ζητημα δεν ειναι ποια ειναι τα κινητρα τοθ καθενος απο εμας αλλα εαν νομιζετε οτι κατι προσφεροθμε και εμεις οι ταπεινοι σχολιαστεσ ή οχι. Καποιοι μαθαινουν πραγματα ποθ δεν ηξεραν, καποιοι βλεποθν πολιτικες ιδεες που δεν ειχαν σκεφτει, καποιοι κανουν ωραιο χαβαλε και καποιοι βγαζοθν και το αχτι τουσ. Υπο προυποθεσεις ολο δεκτα.
Το σημαντικο ειναι η παρεα και να βρισκομασταν που και που.
Υ.Γ Δεν γνωριζομαι με τον Βοιωτο, δεν ξερω ποιοσ ειναι, ουτε φυσικα ειμαστε το ιδιο προσωπο. Κάποιοι να σημειωσω, ειναι και Κουιζ παραλληλα αυτο Βοιωτε, ξεκινησαν την μακρα πολιτικη τουσ καριερα στην Βοιωτία βγαζοντας τοπικη εφημεριδα(αλήθεια ποιοσ ειναι). Ακομα και αυτο να συμβαινει, που δεν θεωρω οτι συμβαινει εδω, αναγκαστικα κακο δεν ειναι.
Medeon asto to filaraki sou na ta vgali pera monos tou. Iparxoun apadiseis pou prepei na dosei. Afou einai exipnos opos les, ego diafono, as ta vgalei pera monos tou. Opoios skavei ton lako tou allou..........
medeon καλώς σε βρήκα στο blog.
Η λογική σου είναι κάτι που είχα στο μυαλό μου και δυστηχώς εκφραστηκε με το δικό μου αδειο-απλό λόγο.
Η αλήθεια είναι ότι η ένοια των πρόωρων εκλογών ήδη με έχει κουράσει που την σκέφτομαι
Τελειώνω με κάτι απλό.
Πρέπει να γεφυρωθεί το χάσμα που υπάρχει μεταξύ πολιτικών του τόπου μας και Βοιωτικής καθημερινότητας.
Είναι πλέον δύο διαφορετικοί κόσμοι.
Υπνοβάτη,
δεν είμαι από εκείνους που θεωρούν ότι η εθνική ανεξαρτησία επιλύει όλα τα προβλήματα.
Ομως είναι απαραίτητος όρος για την προσπάθεια επίλυσης.
Σε 60 χρόνια δεν μπορεί να καλυφθεί κενό αιώνων όσον αφορά στην Ινδία.
Ομως πέρα από το αποτέλεσμα και το ταξίδι μετράει. Ο αγώνας του Γκάντι, τον οποίο αργότερα επανέλαβε με επιτυχία ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ήταν εξαιρετικός από όλες τις πλευρές.
Πολιτικά, κοινωνικά, οικονομικά ανθρώπινα.
Η πολιτική της απείθειας είχε αποτέλεσμα - το αποτέλεσμα που είχε τέλος πάντων - λόγω των ειδικών συνθηκών των αρχών του 20ου αι. Προσωπικά θεωρώ ότι οι Βρετανοί άφησαν την Ινδία εκόντες - άκοντες επειδή το κόστος να την κρατήσουν ήταν μεγαλύτερο από το όποιο όφελος. Τη δουλειά τους την έκαναν τελικά με άλλο τρόπο - διαίρει και βασίλευε, επομένως δημιουργία Πακιστάν κλπ. κλπ. Ενδεχομένως, αν δεν υπήρχε ο Γκάντι να μην είχαν διαιρεθεί οι Ινδίες αλλά η ιστορία δεν γράφεται με υποθέσεις.
Υ.Γ. Μεδεώνα, πήρες θέση, άρα έγινες αυτόματα στόχος του τραμπούκου-που-δεν-ξέρει-το-Alt+Shift. Ας πρόσεχες ;-)
Το βέβαιον μέτοικε είναι ότι με την πολιτική της μη- βίας εκατοντάδες χιλιάδες θάνατοι αποφευθχηκαν.
Μια ινδική επανάσταση είναι κάτι ασύλληπτο για τον Ευρωπαίο και νομίζω και για τον κόσμο ολόκληρο. Τα μεγέθη είναι τεράστια.
Σαφέστατο,μέτοικε,πώς η Ιστορία δεν γράφεται με υποθέσεις.Αλλά ένα σημαντικό ερώτημα είναι ο ρόλος των προσώπων σε αυτήν.Από όσα υποστήριξες σχετικά με τον Γκάντι,δεν αποδίδεις ιδιαίτερη σημασία σε αυτόν τον παράγοντα.Θα γινόταν, ούτως ή, άλλως,διερωτώμαι.Και η διερώτηση αφορά όλα τα σημαντικά ιστορικά πρόσωπα που φαίνεται ότι διαδραμάτισαν πρωτεύοντα ρόλο στα γεγονότα της παγκόσμιας Ιστορίας.Δεν έχω απαντήσει με βεβαιότητα.
Επιτέλους παιδιά, λίγη ευγένεια και σωστός διάλογος ανταλλαγής απόψεων όπως λέει και το θέμα της σελίδας.Λατρεύω τον Μαχάτμα Γκάντι γιατί πιστεύω ότι αν συμπεριφέρονταν όλοι σαν αυτόν ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος ,χωρίς βια και πολέμους που θύματα έχουν πάντα τους αθώους.Το σύνθημα όχι στη βία πρέπει να είναι αξία όλων μας.
Η συμπεριφορά βρίσκεται σε αντιστοιχία με τον ψυχικό κόσμο..Πρέπει να χεις ανοίξει το μεγάλο παράθυρο της ψυχής και να ρουφάς τα μυστικά νοήματα του κόσμου.Να δουλεύεις και να εξοπλίζεις τον συναισθηματικό σου κόσμο με το αξιακό εκείνο σύστημα που μποροεί να τον υποστηρίξει. Τα ιδεωδέστερα συναισθήματα και οι υψηλότερες των ιδεών όταν βρίσκονται σε αναντιστοιχία με το πράττειν, και το ζην, είναι απλές απεγνωσμένες κραυγές νηπιακής ανάπτυξης. Γιατί σκέφτομαι, αν ρωτήσεις 100 άτομα αν είναι κατά της βίας, θα πουν και τα εκατό ναι.Έμπρακτα όμως δεν έχουν τη δυνατότητα, τη βούληση που θα τους έδινε η μόρφωση, για να να το υποστηρίξουν.Πλην χαρισματικών ανθρώπων, άρα κι εξαιρέσεων, το μέγα πλήθος, λόγω κυρίως έλλειψης εφοδίων και οπλοστασίου που θα θωράκιζε τα τυχόν "ανθρώπινα συναισθήματά" του,ανέχεται τη βία εύκολα και την ασκεί εξίσου εύκολα, όπου δύναται.
βοιωτε χαιρομαι πραγματικα που στο μπλοκ γινονται και διαλογοι με παρα πολυ ωραιες ιδεες αποψεις μονο γιαυτο το λογο αφησε ελευθερα τα σχολια γιατι ολοι κερδιζουμε να διαβαζουμε πραγματα που δεν εχουμε σκεφτει!τους αλλους μην δινεις σημασια σκυλι που γαβγιζει δεν δαγκωνει!χωρις να σημενει οτι και εσυ δεν κανεις λαθη ομωσ αξιζει ο κοπος συνεχισε αυτο που κανεις
Νομίζω είναι πολύ σημαντικό στοιχείο, η γνώση, η μόρφωση.Δεν σε κάνει να διαφέρεις απ τους άλλους,στον πρωτογενή πιθανόν ψυχισμό σου. Αλλά σου δίνει τη δυνατότητα προσβασης σ όλα τα πεδία, σε καθιστά συνειδητοποιημένο άτομο. Άτομο που έχοντας επίγνωση του καλού και του κακού, του ταπεινού και του υψηλού, του κοινωνικού και του αντικοινωνικού και όλων των αντιθέσεων εν γένει, μπορεί ελεύθερα να επιλέγει τη στάση και κοσμοθεωρία του και φυσικά να έχει και την ευθύνη των επιλογών του. Γιατί το να θέτεις τον εαυτό σου σε μια θέση είτε πολιτική π.χ οικολόγος, είτε κοινωνική π.χ χριστιανός, είτε προσωπική π.χ φιλειρηνιστής και να μην μπορείς να την πραγματώνεις κατ ελάχιστο έστω, είναι εντέλει ασήμαντο, γιατί καλούμενος να το υποστηρίξεις, δεν έχεις τους "δρόμους" να το κάνεις.
Δημοσίευση σχολίου